You got a problem without knowing it - Jag vill stagediva! del. 48


  Ibland har man helt enkelt inte lust med saker eller så är det bara så att man inbillar sig det och ställer till med tankebanor i huvudet som en inte vill syssla med. En börjar tro att det är på ett visst sätt bara för att man är trött, arg och irriterad. Vi blir trångsynta och börjar få för oss grejer som inte stämmer. Tänker konstiga tankar om en person på ett negativt sätt och börjar tro att denne gör saker bara för att rädda sitt egna ego. Till viss del är det säker rätt och på ett annat eller flera också helt fel. Det finns inte en komplett sanning om skeendet oavsett om det är precis det som ter sig. Det finns flera. Om en vill försöka förstå det så har det att göra med en mängd olika sätt att tänka på. En själv är oftast så fast förankrad i sitt eget sätt att tänka och när en blir trött så blir det givetvis betydligt mer åt det hållet. När jag sedan lugnat ner mig dyker alla andra anledningar, förklaringar och scenarion upp. Så här skulle det givetvis också kunna vara och det här och det här skulle definitivt också kunna hända. I min stora ilska och trötthet så famlar jag runt och blir lätt retad på andra saker än just det som jag i grunden är irriterad och arg på. Jag letar mig runt och tar felbeslut skriver något i halvaffekt utan att tänka klart. Vips så ångrar jag mig och kommer på att det jag är arg på handlar inte om det där och det som stör mig med den grejen kan jag formulera bättre och är inte rätt fokus just nu. Det är alltid lättare att lägga rätt fokus och kritik på saker när en inte är arg, irriterad och trött. Så en rätt form utav beslut hamnar i att köra på och sedan ta upp saker vid rätt tillfälle. Jag tror på att göra saker men jag tror inte på att göra saker utan att reflektera över varför man gör dem. Det provocerar mig enormt när en del tycker att det dem gör är så självklart och att andra i princip ska tycka att det är lika självklart. Det är ungefär som om det inte skulle gå att tänka annorlunda men det går det ju givetvis. Det är som att dem knappt förstår att det går att tänka annorlunda. Mycket vanligt bland dessa är att oftast närmar dem sig andra tankesätt med att dem inte förstår sig på det här. Det tror jag är helt fel väg som inte leder någon vart. Inte till lösningar i alla fall. Jag tror definitivt att man inte kan förstå allt men om man inte ens försöker som kommer man inte alls närheten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0