The Howling of the Jinn - Jag vill stagediva del. 32


Slås oftast av att det fortfarande går att lura in människor i pyramidspelens Mecka. Fånga dem och få dem att jobba arslet av sig för ingenting. Har tidigare i min blogg skrivit om Your Health eller rättare sagt skrivit om mötet då dem försökte få med mig. Nu har jag stött på ett nytt och det är ett resebolag. Tänker inte gå ut med namnet ännu för någonstans känner jag att jag vill ha svar på lite frågor som jag ska ställa på ett möte med dem. Men hela konceptet går ut på att dem ordnar resor till nästan ingen kostnad alls och att man inte betalar något alls för att gå med. Det jag undrar är vad dem egentligen tjänar pengar på? Min teori är att det är insamlandet av medlemmar och det bygger på att ha så många resande medlemmar som möjligt. Vem vet det är kanske dem som ser till att du har inbrott i ditt hem helt plötsligt eftersom du är på resande fot? En till fråga som dyker upp är ju också om alla i hela världen skulle vara med vad händer då? Hur får man in pengar då? Då borde ju bara pengarna gå runt i ett system hos företaget själv. Det luktar konstigt och mysko. Detta får mig att fundera kring vilka som går med i dessa företag? Eller går på grejen? Man lovas mer fritid bara man jobbar för dem och jobbet är att värva fler medlemmar i hopp om att tjäna pengar. De som går med i sådana här grejer är dem som saknar kritiskt tänkande och bara köper den kapitalistiska tanken att man kan få mer pengar och få mer fritid fast dem får jobba mer. Samt måste resa en massa. De ser inte dem typiska kryphålen i verksamheten.

  En vidare intressant sak är deras hemsida där man knappt får något av värde. Det står lite lätt om verksamheten men mest om hur företaget har växt och blivit stora. Lite om Vd:arna och hur bra dem är. Finns en reseblogg av folk som reser med dem. Den är ganska tillintetsägande och ger inget av värde mer än att det står hur bra det är att resa med dem. Jag ser det här med att driva pyramidföretag som ett rop på människor att gå med så att några blir stenrika. Kom alla får och ge mig kött och produkter. Ni vet inte vad ni gått med på.


Kommentarer
Postat av: sandra - 3 barns mamma <3

Håller med dig där. Det där lätt himla skumt. Men ett möte kan man ju alltid gå på. Är alltid skoj att höra om andras "ider" och man måste ju inte alltid nappa ;)

Hoppas att du haft en kanon fin påsk!!!
Kram!!!

2015-04-05 @ 16:24:47
URL: http://www.mammansandra.blogg.se
Postat av: sandra - 3 barns mamma <3

Saknar dina inlägg!!!
De gav en alltid något att fundera på. Inte bara glada ting utan sådant som kan vara krångligt och allt för tok för jobbigt att ta ställning till.
Hoppas att du fortsetter att blogga <3

Massa kramar!!!!

Svar: Som jag skrev här om dagen. Det ska jag eftersom jag numera har mer tid :) Nytt redan idag. Ha det bäst! Kramar!! <3
Rille

2015-07-11 @ 19:58:12
URL: http://www.mammansandra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0