More Metal Than You - Jag vill stagediva del. 28


 

  Var ska man börja någonstans? Idag? Igår? Eller för tre dagar sedan eller någon annan stans? Sitter i alla fall nu och känner mig grymt trött efter ännu en dag som tar sitt slut. Tröttheten beror nog mer på gårdagen än något annat. Kanske också löparrundan jag haft idag. Allt frosseri i mums hör nog också till. Att jag haft en vecka fullt med saker att göra kan ju också ha en hel del med detta att göra. Jag börjar nog i början av veckan. Det är nog bäst så.

 

Måndagen var som en vanlig jobbdag. Man startade och slutade dagen. Under dagen då jag var på jobbet höll jag samtidigt på med att styra upp en fortsatt inspelning av en låt till bandet. Vilket var osäkert hur det skulle kunna gå till. Vår producent kunde i alla fall vara med. Väl efter jobbet så åkte man och handlade en stund. Efter det följde matlagning och sen var det bara att bege sig till magasinet för inspelning. Jag själv hade nyckeln eftersom han som vanligtvis har nyckeln var på praktik på annan ort. Inspelningen gick bra. Det var framför allt trummor som behövde spelas in på nytt på låten. Men sången spelades in igen på sticket och ett nytt elgitarrsolo lades också. Vi var där i nästan fyra timmar men allt flöt på bra. Under tiden han jag jamma två tramsversioner av Trouble is a Friend a lá Nick Cave style. Sedan blev det natti natt.

 

  Tisdagen inleddes med jobb som vanligt. Där efter åktes för att först leta efter en Q2 på El-Giganten men efter en stunds letande hittades där ingen sådan. Den skulle jag ha haft till lördagens resa till Ullared. Nu följde nästa uppdrag i form av en häftpistol och ”tillhörande” stift. Trodde ju i princip att det bara var att köpa några stift och sedan var det klart. Tji fick jag efter jag hade ätit då jag sedan satt för att ladda för att åka en runda och skulle sätta upp affischer för Fåfängan här i stan. Bestämde mig för att åka en sväng i alla fall vilket resulterade i att jag åkte först till Gripenskolan och reka området. Klockan var ju efter 19:00 så jag tänkte att det nog var stängt p.g.a. detta. Åkte till Oppeby för att gå in på ICA i tron på att de skulle kunna ha rätt typ av stift. Det blev en stunds letande efter stift men tillslut hittade jag dem väl undanjömda. Men det var inte stift som passade. Åkte då en sväng bara för att reka ställen att sätta affischer på. Konstaterade att det nog kan bli en del ställen bara jag får tag på rätt stift. Bara att köpa nya sådana nästa dag på Kontorab igen. När jag beslutade att åka hemåt kom jag på att den nya datorn hade ju kommit. Det var ju bara att åka och hämta ut den. Väl hemma sen var jag alldeles för trött för att packa upp den så det fick bli soffhäng och efter det natti natti.

 

  Onsdagen börjar också med sedvanligt jobb. Efter jobbet blev det träning. Hade lyckats fixa rätt storts stift till häftpistolen under dagen. Väl hemma var det bara att vända igen och ge sig ut på en runda. Eftersom klockan var efter 19 så hoppade jag över Gripenskolan eftersom den ändå borde vara stängd ikväll igen. Tog mig ann ICA Oppeby och lyckades hitta en bra plats på anslagstavlan där. Åkte vidare och tog Träffens anslagstavla. För att sedan åka ut till ICA Stenkulla och sätta upp en till. Därefter blev det en affisch vid Nico också. Det slog mig att det var lättast att hitta affischplatser på alla platser förutom ICA Oppeby. Märkligt men det kanske är en stor mötesplats? Hemma blev det matlagning och sedan blev klockan efter 21 så man orkade inte börja packa upp datorn nu heller.

 

  Torsdagen började också med jobb. Efter det begav jag mig till Gripenskolan för att sätta upp en affisch men då blir jag varse och påmind om att det ju faktiskt är påsklov. Inte lätt för den som inte går i skolan längre. Ha ha! Åker nu ut till ICA Arnö för att sätta upp en affisch men där sätts allt upp med tejp och med respekt för det skiter jag för tillfället i att sätta upp en affisch där. Tänker att jag kan ha med mig tejp vid ett annat tillfället. Hem och duscha och sedan blir det att fara iväg igen och hjälpa en god vän med att flytta hem. Dels flytta i ordning möbler som stått kvar i lägenheten samt lite annat. Visar sig att han inte har någon el i vardagsrummet så det blir rapport på det. Fika och trevligt sällskap får man som vanligt vid dessa ”hjälpa till” - tillfällen. När klockan är slagen åker jag hem och fixar käk. Sedan plockar jag upp den nya datorn som jag nu sitter och skriver på. Är mycket nöjd med den. Tack Kemparnas Konung.

 

  Långfredagen börjar med lite sovmorgon eftersom det är röd dag. Men går upp vid 8 tiden någonting. Går ner för att tvätta då jag skrivit upp mig på tvättstugan men dörren ner till källaren går inte att få upp. Då skulle jag nog ha brutit av nyckeln vid det här laget. Så ska det ju inte vara. Går upp och bestämmer mig att jag för fixa en annan dag att tvätta på. Blir senare att jag drar iväg för att träna. Detta blir dock senare än vad jag hade tänkt så jag får kapa av träningen lite eftersom jag skulle åka iväg och kolla på fotboll i Katrineholm. Full fart framåt. Kommer dock lite sent ändå till matchen men, ja, jag missade inga mål i alla fall. Tyvärr förlorade RIK med uddamålet. Åker därefter till mor och far för att få en bit mat och få jackfickorna lagade. Lämnade samtidigt brorsans ungars påskägg eftersom påskafton ska ägnas åt Ullareds resa. Affischerar med Fåfängan valborg affisch i Runtuna, ICA Arnö samt att Stiko Peraffischen åker upp vid Träffen då någon redan hunnit med att affischera en sådan vid Nico. Sen hemkomst resulterar i slötittande på Ullared.

 

  Påskafton blir det uppgång 2.30 för frukost och dusch och sedan bilfärd till Ullared i studiesyfte med glada vänner. Mycket snack och trevligt prat. Väl framme tar alla varsin vagn utom jag. Jag har ju inte ambitionen att köpa något men visste att så skulle kunna ske ändå. Kom därifrån med ett våffeljärn, tre böcker, ett linne, en DVD och två shampoflaskor.  Dessutom får nog hela Ullareds grejen betyget 3/5. Det finns en del skit och en del bra grejer. Lite blandat. Man fascineras lite. Såg dock inte någon riktig extrem handlare. Det var dessutom inte så överdrivet mycket folk som man sätt att det kan vara. Påskafton gjorde nog sitt. Vi fick sitta trängre på hemvägen p.g.a. av allt som köpts men det gick att härda ut. Hemma blev det mat och dö i soffan igen.

 

  Påskdagen var bäddad för löparrunda och påskmiddag hos mor och far. Valde också att göra klart städningen jag började på under långfredagen. Men klar blev den inte då dammsugaren trilskade så jag fick lov att beställa påsar till den via nätet eftersom jag har en så gammal dammsugare så att dem inte går att hitta i handeln. Men resten av dagen blev i princip mys med mor o far samt farmor. Plus att man fick mer påskgodis. Hualigen.

 

  Idag har man varit otroligt seg. Men lyckats tvätta och träna och lagat mat. Är faktiskt segare än nomalt idag och det har inte riktigt gått över. Men det ska det nog snart. Ska iväg och repa snart så humöret lär stiga och man lär bli pigg. Allt detta att bara hålla på så här i ett knappt utan vila gör att jag vill påstå att jag är: More metal than you!! Mer det än att bejaka sin lata sida. Slackers.

 

Vi lever för att svära och att svälja tjära!


Kommentarer
Postat av: sandra - 3 barns mamma <3

Det var en riktig rutt med afficherna ;)

Ullared är kul att ha vart till. Men om det är så mycket att säta i granen vet jag inte. Är ju bara änu en affär i mängden där man tror att man köper billigt. Men istället så köper man massa av saker man kanske inte igentligen hade köpt annars. Men enbart för prisets skull :/

Lätt som en fin påsk iaf!!!

Ha en kanon bra dag!!!!

2014-05-02 @ 09:17:55
URL: http://www.mammansandra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0