The Biggest and the Best - Jag vill stagediva del. 14


Det är tur att det finns så många experter och människor som är så jävla bra hela tiden. Då slipper ju en annan känna den pressen att behöva vara det hela tiden och kan på ett sätt slappna av helt i tillvaron. I och för sej finns det ju “förstå sig påare” som säkert kan vända på det och säga att detta är ett forum för den sakens skull. Så ser dock inte jag på saken. Detta är dels ett forum för att jag har så mycket i huvudet ibland och för att jag ska känna att det är behandlat för tillfället så måste det ut på något sätt och då är just detta en oerhört bra lösning. Vill folk sen också läsa det så blir ju jag bara glad för det.


Åsikter blandas och ges och vem säger att en annan har rätt egentligen? När allt kommer till kritan så finns inga rätt och fel. Finns bara saker som är mer eller mindre rimligt. Dock finns det allt för många som envisas med att det de tycker är rätt och har oerhört svårt att ta in andras åsikter. I alla fall ge dem en chans att få blandas i deras system. Sen om man då tycker som man tycker att den tycker mindre rimligt så är det ju antingen för att den tror att det är så och att den också troligtvis fått tagit del av mindre kunskap eller erfarenhet inom området och då därför troligtvis resonerar så.


Vad är man själv så jävla bra på egentligen? Det är något man tåls att fundera på i all evighet. Kanske är det att tappa sin mobil utan att den går sönder eller så är det att köra för fort utan att få fortkörningsböter. Nja tror de sakerna kanske tillhör kategorin “Vad man ska ha tur med”. Vad är man då bra på? Jag är nog bra på att låta väldigt mycket människor vara med och se dem för vad dem är. Det innebär i sig att jag har stort tålamod med människor. Det var några. Gillar inte att prata om mig själv för det känns så diffust och ja bortkommet. Vet inte om det är det ordet jag söker. Det är bättre andra får bedöma hur jag är. Glöm aldrig bort att din beskrivning är just din unika beskrivning och uppfattning om mig. Jag har ju bara den bilden av hur jag upplever mig. Jag har fått höra att jag är snäll. Så det var en till och det får räcka.


Glöm dock inte att det ända kravet man kan ställa på en människa är att den sattsar på att bli den bästa av just den individen du är. Det vill säga att du försöker bli så bra som möjligt som dig själv. Så finns det något du är dålig på så utmana dig själv i att bli bättre på det. Det är med utmaning man utvecklas. Glöm inte det.

Vi lever för att svära och dricka tjära!


Kommentarer
Postat av: sandra - blivande 3 barns mamma <3

Vilket djupt och insiktsfullt inlägg. Håller med dig om att kunna beskriva sig själv är svårt eftersom så som du skriver så upplever man sig själv på ett sett och andra upplever än som de ser än. Vilket inte alltid är den samma ;)

Vem som har rätt eller fel, får nog den man ger ordet till få avgöra. För frågar man någon om vad som är rätt eller fel i en fråga så ger man ju den tillåtelse att få bestämma vilket som är vilket ;) Men nej du har rätt vad som är vad kan igentligen inte någon betsämma och ska amn bestämma i grupp så blir det iaf någon som har fel fast den har rätt o.s.v

Krångliga tankar och frgor du kommer med ;) Fortsett med det!!! För ditt vida tänkande är en stor del utav dig, vilket gör dig väldigt intressant som vän. Du utmanar än tänk mässigt.

Kramar!!!

Svar: Det låter bra det :)
Krama!
Rille

2013-05-28 @ 09:13:25
URL: http://www.mammansandra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0