Zombie (It´s in your head) - Jag vill stagediva del. 11


Ibland undrar jag verkligen varför jag får ta del av vissa saker som är så störda så jag undrar om det är meningen? Det är det väll antagligen annars så skulle dem inte ske. Men som alltid får jag se det med humorn inblandat för oftast kan man ju bara skratta åt det efteråt. Det är väll också att jag ska få det till insamlad inspiration helt enkelt. Nu följer en liten historia om en händelse som hände i slutet av förra veckan som fick mig att tänka till lite extra eftersom det var en person jag kände som tipsa och var drabbad av det.

  Det började med att jag i torsdags förra veckan blev kontaktad av en gammal polares bror som jag känner. Han talade om att han hade produkter som han trodde att jag skulle vara mer än intresserad utav. Det lät ju så klart spännande. Men när jag frågade vad det var så orkade han inte förklara det över facebook. Vi bestämde då att vi skulle träffas vid H&M på söndag kl. 16:00 så skulle han kunna visa mig vad det var. Lite nyfiket och undrandes närmade det sig söndag. Så hörde han av sig på lördagen och bad mig att då ha en snygg skjorta på mig då vi skulle ses. Jag tyckte det lät lite skumt men eftersom jag var på fest så orkade jag inte lägga mer krut på det så jag skrev att ja det kan jag väll ha. När jag väl möter upp med min polares bror, som jag också ser som en vän, ter sig allt normalt och vi småpratar som sig bör när man möts så där då vi samtidigt är gåendes till stället vi ska till. När vi väl kommer på plats får jag direkt beröm för skjortan jag har på mig. "Snygg skjorta du har". Redan där börjar jag tycka det hela var skumt men valde att spela med och sa bara: "Jag skulle ju det och jag valde att göra som vedebörande sa". Han har där en vältränad kompis med sig och då tänker jag att det kanske är några tränings grejer eller något dylikt som jag ska bli tipsad om. De börjar direkt fråga mig vad jag vet om nätföretag var av jag direkt drar en parallell till pyramid-företag. "Nej, vi menar de störst ekonomiskt växande företagen på nätet". "Ja ha" nickade jag. Sedan får jag ett kort i min hand då frågan är vad jag skulle vilja förbättra i min vardag. Jag väljer snabbt mer fritid. Vem vill inte ha det liksom? Förklarar mitt val med att vem vill inte ha det så att man kan hålla på mer med sina fritidsintressen. Bra säger dem och de börjar prata om produkter som gör att jag skulle kunna få det och på så sätt förbättra mitt liv. Dessa produkter är en hälsoprodukter som innehåller mer ämnen så kroppen då ska kunna återskapa sig bättre. Den innehåller alltså sådant som stimulerar kroppens enzymer och nutreoner vilket vanlig mat idag blir dels av med när den värms och dels av all framställning samt miljöförstöring. Detta medel hade gjort så att min polares bror hade gått ner 13 kilo sedan i november och gjort honom piggare. Det tvilar jag nog inte på men svårt att tro att det enbart beror på produkterna. Nu kommer kruxet. För att ta del av dessa patenterade produkter så fanns det tre olika paket att köpa var av det billigaste låg på 3000 dels dock med penga garanti att få tillbaka om de inte fungerade. Men det ingick också att man ska jobba och då värva fler till detta företag. Dessutom skulle man få en lön på typ 7000 och ju tidigare man gick med i företaget desto mer skulle man tjäna. Kom man upp i en nivå skulle man kunna få en sprillans ny bil etc.. Man skulle kunna få resa genom företaget. Allt det är säkert sant men det är mycket som verkar skumt. De visade att det var en del kändisar i världen som var med i detta samt så visade dem skaparen av det hela. Det som skiljde detta från ett pyramid-företag sa dem att här går alla pengar till alla som är med, så går man med tidigt stiger man snabbt ekonomiskt, vilket bara skapade fler frågor i mitt huvud. Men jag orkade inte ställa dem då eftersom jag var seg sen festen dagen innan. De visade också ett youtube-klipp som var framspelat 2min in och sedan visade dem 4min och sedan fanns det 4min till godo. Det handlade också om att det hela inte var ett pyramid-företag och att alla skulle få ta del av pengarna men att de som började hade mer men tillslut kommer alla andra dit också. Då frågade jag vad som händer när alla har det? Då sa de att man får bara gå med när man är 18 så det kommer alltid att finnas nya att värva hela tiden. Orkade inte fråga mer än så men sa att det var alldeles för mycket information för att bestämma mig nu och då bestämdes det tillslut att dem skulle ringa mig på tisdag kl. 17.00 men det gjordes aldrig. De ville först ringa på måndagen klockan 16:00 men det passade inte mig. Kanske det som gjorde att de visste att jag anade ugglor i mossen? Jag satte min syster på att ta redan på saker om detta företag eftersom hon har pluggat hälsa osv. och att jag samtidigt tyckte att det fanns alldeles för mycket frågor kring det. Så jag bestämde mig för att läsa om det på deras hemsida plus andra sidor på nätet. Nu kommer alla frågor som dök upp i min skalle efter detta möte:

 

1: Varför pratar en person som känner mig som en halvt hjärntvättad försäljare när han vill sälja eller rekomendera något för mig? Menar han borde ju då prata mer normalt på en mer polar-aktig nivå. Mycket skumt bara det.

 

2: Varför skulle jag ha en snygg skjorta på mig då ingen av dem två hade varsin snygg skjorta?

 

3: Om man nu har gjort ett så här bra produkter varför säljs det då inte i affärer för en billig slant tillgänligt för alla? Troligtvis för att någon ska kunna tjäna ännu mer på det bara att det inte framgår lika tydligt. Säkert skaparen som tjänar mest ändå för vart går paketpris pengarna t.ex. ?

 
 
4: Om man säger att företaget växer och man då också får gratisprodukter och tillslut vill ingen gå med då bör ju företaget bara flytta runt pengar inom företaget vilket gör att det hela fallerar. Det kommer ju tillslut att ske ändå vilket gör att hela grejen fallerar, eller?
 
 
5: Hur ska jag som säljare om man skulle gått med klara att sälja (pracka på) någon jag känner produkter som jag inte har en aning om vad dem innehåller? Vem vet om de är bra att ta i flera år?
 
 
6: Visst världen blir sämre dag för dag men jag tvivlar på att det är så dåligt som de vill få det att framstå och håller man sig till en bra varierad kost och tränar så borde väll ändå det vara bättre? Har aldrig gillat genvägar så varför ska man leta det hela tiden?
 
 
7: Varför skrattade de åt mina skämt och sa precis hela tiden även fast mina skämt kunde vara sarkastiska?
 
 
8: Allt det här med att det är hälsoprodukter som förbättrar din hälsa något enormt, samt delandet av pengar, få en bil, de som är först får mer och så vidare gör ju att det aldrig blir lika ändå. Känns ju mer som att de är ute efter att skapa någonslags elitistisk hälsosekt. Varför då?
 
 
9: Vem vet om produkterna är bra i längden? Och vad de innehåller? Kan ju lika gärna vara hjärntvätts medel. Zombie nästa.
 
Ja ja ni vet vad jag gjorde för val i alla fall. Fuska inte.
 
Vi lever för att svära och att äta tjära.

Kommentarer
Postat av: sandra - blivande 3 barns mamma <3

Hahahahahaha!!!! kan inte sluta garva, sorry. Men va va det där för pajas??? Förstod han inte att han var indraget i något som andra styr honom igenom??? Om man köper något utav någon så är det ju för att man vill ha det eller prova. Inte för att man själv vill sälja det vidare, eller??? Nej va skum händelse. Men latjo att få uppleva iaf.

Va nog lika bra att de inte ringde. Men vore kul att se va de svarade om du ställde dina frågor till dem ;)

Ha en toppen dag vännen och hoppas att du slipper fler skummisar nu ;)
Kram!!!!!

Svar: Ja det var en riktig kul och intressant dag. Tack vare den har jag fått en ny dag. Snyggskjorta-dagen. Varje söndag ;)Kram!!
Rille

2013-04-10 @ 10:41:47
URL: http://www.mammansandra.blogg.se
Postat av: sandra - blivande 3 barns mamma <3

Heheheh!!! Vilken kul idee :P man ska hitta det posetiva i det negativa har jag hört. Men att hitta det roliga i det skumma var något nytt. Men det kör vi på :P

Kramar!!!!

2013-05-01 @ 09:09:17
URL: http://www.mammansandra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0