It turns to ashes - Jag vill stagediva del. 9


En förbättrad värld för alla då fredsbevarande dikter sprids i varje land. Man pumpar på och man märker att gymmet bara som vanligt bygger på sin egen hälsa. Då alla jagar den perfekta hälsan men inte tänker på att de stressar fram för att dem ska till varje pris vara med överallt.
  En själv har precis hunnit andas ut efter en relativt lugn helg efter helgen som inkluderade min 30-års fest. Det blev en mycket lyckad tillställning inkluderandes många spontana upptåg. David sjöng kuk-låten bl.a. vilket är en gammal studentspex visa. Det hela förvånade mig inte då han är en märkligheternas man. Dessutom pluggar han till präst. Blev dessutom påmind om The Snuskers som var ett gammal pojkrums band projekt. Självast Jesus kom också på besök vilket var oerhört kul. Tänk er det...självaste Jesus kom förbi. Det blev 45 minuter krogen och sedan efterfest hos mig på det. Man la sig fem och gick upp vid åtta. Mycket bra fest och kväll/natt överlag.
  Veckan som följde kantades av jobb och dylikt. Sedan stundade helgen med spontan kväll på krogen där livets alla tingest diskuterades. Eftersom det var lite folk ute så blev mycket tid för snack med några polare.
  Stoppade förresten ett verbalt bråk under arbetstid på torsdagen i förra veckan. Det stod två snubbar i 25 och 45 års åldern där någonstans och knuffade och skrek mitt framför ansiktena på varandra. Under de 7 minuter jag hörde dem undertiden som jag fortsatte med mitt jobb blev bråket bara värre. Tänkte först att bråket skulle lösa sig självt men icke. Det blev snarare bara värre. Jag blev trött på dem närmade mig dem och höjde rösten och röt: "Nu är jag trött på er era jävla fjantar!! Och ni ska vara vuxna människor!!" De tog då avstånd från varandra fortfarande små skrikandes på varandra den ena satte sig i bilen och körde iväg efter en stund. Den yngre satte sig i snön. Det hela handlade om att den yngre skulle varit kvinnomisshandlare vilket han nog kan vara också. Kände mig upprörd över hur sjukt hemskt är och vägen är lång till att alla ska kunna samsas och komma överens. Är bombsäker på att de skulle börjat slåss ordentligt om jag inte ingripit. 
  Italien igen då. Det har utsets en ny påve. Fransiscus den 1:a. Det här inför att den ska utses tycker jag är kul. För alla väntar med spänning på att röken ska komma ut och vara vit då valet är gjort. Ungefär som om dem gräddar bröd och det tar lång tid för dem att grädda det så att det inte blir bränt. Eller att det tar så lång tid att elda upp den gamla påven alternativt att det röker på och när den goda påven gör det blir röken god och vit istället för elak och svart.Det enda rök evenamang som kan mäta sig med detta är Valborgsmässoafton. Tänk dig ett evenamang då alla samlar sig kring någon som röker en cigarett och att det är showen. Tänk om nästan alla val i världen avgjordes på att man hade röksignaler med olika färg för varje beslut som togs. Det är både läskigt och fascinerade att detta som valet av ny påve kan trollbinda och engagera så många. Folk som ser upp till en religiös ledare som man oftast knappt hör vad han säger eller vet att han lever då han knappt kan röra sig. Tänk vad den symbolen betyder för alla katoliker och hur de ser på sin religion. De tar den på absolut största allvar. Ta då oss i Sverige som bara blir mindre och mindre troende.
 
It Turns to ashes

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0