The Awakening - Jag vill stagediva del. 18


  En av de bästa sakerna jag hört David Batra säga är att det här med länder och gränser mellan oss i världen är något jag egentligen inte förstår. Jag kan inte mer än hålla med. För om vi någon gång ska komma till punkten då vi snackar om totalfred (inga vapen, inga pengar, inga ledare, allt är lika) så är precis det en del i det som behövs göras. Vi ska alla vara enade under ett och samma. Hjälpas åt med precis allt. Det hela börjar med gränser emellan oss. Som gör att allt blir så mycket svårare. Många tycker säkert att EU är ett steg i den riktningen och sysslar med det tänket. Ja förvisso fast inte på den nivån jag vill ha det. EU är i grund och botten en klubb för de länder som har störst ekonomi och mest makt i Europa. Den går bl.a. ut på att förbjuda skit saker i andra länder och elitisera saker eftersom det hela är en ekonomisk fest för de som är rikast i Europa. Visst vi kan välja in våra representanter i Unionen men eftersom alla länder inte har lika mycket att säga till om så kan vi inte påverka så himla mycket. Där av märks det mycket tydligt att detta är en fest för de som är störst i EU helt enkelt. Tycker synd om de fattiga länder som luras med i tron att de kommer att få det bättre men i själva verket får dem det sämre då de fullständigt luras eftersom de måste pumpa in en massa pengar till EU varje år. Det kallar inte jag glädje och inte heller rätt väg till fred. Allt EU har fixat går att göra helt utan dem. Sedan finns det en massa saker dem gjort som är helt onödiga larverier som grönsakslängder etc..


  Ska gå tillbaka till tanken nu helt utan gränser för den är så schysst på väldigt många plan. Tänk dig nu att till varje säsong i någon lagidrott så skulle vilka spelare som spelade i vilken klubb avgöras på samma sätt som det gjorde på skolgården. Man la alla skor eller klubbor i en hög och dit dem kastades i det laget fick dem spelarna spela. Det skulle göra precis alla ligor hyperintressanta och så skulle vi rucka på det här med pengar och sponsorer vilket egentligen är helt onödigt men vårt samhälle stödjer det och det är därför vi får leva med det. Visst jag kan se en viss charm med samhället vi har på många aspekter. Men som mest är det lortigt och därför får jag driva med det. Eftersom det bara tycks vara jag som vill ha totalfreden för annars skulle vi vara där nu. För så länge inte alla strävar efter den så anser jag att det är min fulla rätt att driva med precis allt, som vi hittar på i denna värld, som jag anser är någon form av idioti.


  Vi måste börja tänka mer på oss alla. Det vill säga mer på vi än på jag. Kollektivet är viktigt för att föra oss framåt mot freden. Anledningen till att jag kom och tänka på detta mer just nu var för att jag har lyssnat och kollat på alla partiledares tal från Almedalen. (går att se på svtplay i åtminstone 25 dagar till så håll till godo). Det som är mest slående är att det i princip bara är ett parti som verkligen snackar om det och verkligen menar det. Det är Gustav Fridolin och Miljöpartiet. I övrigt känns det som det är de röda partierna som verkar bry sig. De blåa står och stampar på samma ställe som de gjort sedan förra valet. Framtiden för kompetens i alla områden är en bra och fungerande skola på alla områden. För då får vi kompetent personal överallt vilket alla borde tjäna på. Tänker vi mer vi på alla områden så får alla tillgång till allt också. Utanförskap är inte bra och det på precis alla områden. Det är dags för alla att vakna. För när alla har gjort det kanske vi kan komma ytterligare närmre totalfred. Det skulle jag älska.

Vi lever för att svära och att dricka tjära


Kommentarer
Postat av: sandra - blivande 3 barns mamma <3

Jo tanken med EU är ju en fin ide. Men i praktiken så fungerar det ju inte så. Jag ser EU som ett snedsteg för länder som inte kan stå på egna ben utan måste hållas om ryggen för att känna sig här och nu. (ja jag vet det är inte så för alla länder, men en hel skeppa utav de som är med ligger där och räcker upp handen). Jag är emot EU och kommer att vara det på många plan. Fram för allt mest när det gäller att vi inte har en grundregel gällande barnaga. 7 länder i EU tillåter barnaga och jag anser att de får inte vara med i EU så länge de resonerar så och jag tycker att alla andra EU länder är fega kräk som inte säger ifrån på den punkten.

Problemet med att om vi skulle alla leva tillsammans utan gränser o.s.v är att vi skulle behöva ta ifrån människor sina religioner och kulturer. För de flesta saker som skappar osämgor är ju just de olika riktlinjerna för hur man ska leva och så från just religionerna och kulturerna. Så med andra ord skulle man ta ifrån folket sin egna tro och identitet. Så det hela skulle sluta som ett stort komunistiskt styrande, då många måste tvingas att leva emot sina principer för att kunna bo ihop med andra som ser tvärtemot på saker och ting.

Men tanken är fin med ett land utan gränser och vapen och dylika ting som bara förstör.

Kramar!!!

Svar: Hänvisar till del 19. i serien jag vill stagediva som en sammanfattning och etc. för allt mitt snack om Totalfreden. Den är dels inspirerad av denna kommentar. Jag tackar dig dessutom för detta svar för du har ju delvis rätt här. Men allt detta om totalfreden är en förklaring i princip varför jag är som jag är.
Kram
Rille

2013-07-11 @ 12:06:53
URL: http://www.mammansandra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0