King of the air - jag vill stagediva del. 0


Jag har överlevt jul och nyår. Hittat tillbaka hit och nu ska det bli ordning på allt är tanken. Men ibland är man inte mer än människa och det är därför man har varit borta här ifrån ett bra tag. Ända sedan början på oktober och det är alldeles för länge. Tänker inte sitta här och tjata om varför eller vad som hänt på vägen för det känns som jag kommer kunna utge det i fullskalig rättvisa. Busy och den mänskliga förklaringen får vara det ni får nöja er med än så länge.
 
Kan dock berätta att jag hunnit med att se fyra filmer som det kommer recensioner på så småningom. Ghost Rider och Ghost Rider: Spirit of vengence samt Du som flykter Ulven och Eldorado. En ny kategori har jag också lyckats skapa i och med detta. JAG VILL STAGEDIVA heter den och här ska det som vanligtvis hamnar under det allmänna hamna för det känns roligare om den har en egen kategori än att det bara står allmänt. Här kommer jag skriva om vad jag får lust att skriva om för tillfället. Om det är något som slagit mig eller bara någon som slagit mig eller något jag vill slå på. Det är roligare så.
 
Tänkte ta och berätta om jul och nyår litegrann bara för att skriva om nått. Jag gillar verkligen julen och då särskilt julafton. Det är en mysig familjedag. Man sitter och pratar och har mysigt. Julklappar betyder inget längre (även fast det också är mysigt) för det är gemenskapen och trivseln man vill ha. He he det blev till och med så att bror, jag, kusin och syrrans kille satt och berättade fylle historier inkluderade vägarbetsfordon, skylifts och MC-gäng. Det ni. Två tomtar också. "En med glasögon och en med mage" som broders son Lucas konstaterade. Jag tror att om 40 år finns det inga sotare längre och tomten är förlegad. Då berättar man om sotaren som kommer genom skorstenen vid jul och ger alla julklappar. Vore en skoj tanke iallafall. Tomten är iallafall "The King of the air".
  Nyårsafton var en nice dag överlag. Började med att läsa ut Conn Igguldens andra bok om Kejsaren "Kungars död" som var mycket bra. Böckerna om Kejsaren är romaner som bygger på en mycket trolig skildring på hur Julius Ceasars liv skulle kunnat vara. Vissa saker är modifierade men det funkar bra. Kan rekomenderas. Sedan var man uppe och simmade och konstaterade att det var en dålig dag för simning då många barnfamiljer håller till där och det är fler människor än normalt som simmar i motionssimmet och oftast har bristande respekt för hur man ska simma. På kvällen blev det fest vid föreningen Generator och den innehöll roliga diskussioner, dans och en låt-intro-tävling. Tävlingen förlorade vårt lag då ingen av oss lyssnar på radio-hits (suck). Fast misstolka inte. Jag är stolt över det. Raketer var nice (dock inte King of the air) och det blev sent. Var hemma 5 på morgonen för jag hjälpte till och städa också. Tack alla!!
 
Nu blir det full fart framåt och ska snart ta och titta på mitt Gubb-TV-program!
 
Vi lever för att svära och att tugga tjära!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0