Italy and Sowing the seeds of Utopia - Jag vill stage diva del. 8


Ibland bara kommer det? Man hamnar i flow av pigga dagar. Men ändock så dalar man sedan på kvällen. Nå väl...ska försöka mig på ett inlägg här.
 
Italien....Italien...Italien hamnar på mina läppar ständigt nu. "Jag vill göra som dem gör i Italien" sjunger Johan Johansson. Japp det skulle jag nästan vilja göra. Följer det italienska valet och mycket handlar om komikern Beppe Grillos framgångar. Hans populister som står utanför och vill kasta ut alla gamla politiker för att samhället behöver förnyas är ju inte helt fel. Bort med allt girigt bara. Coolt att de bara spridit deras nätverk via nätet också. Det skulle vara lockrent att bara slänga ut alla politiker här i Sverige med för mycket är kvar i gammalt tänk. Har länge tyckt att politiken behöver förnyas för att de är så mycket paj-kastning och annat gammalt inskränkt skit. Tänk på dig själv. Ge dig själv pengar etc..Det oavsett rött eller blått. Det är nästan samma sak numera.
  Mera Italien. Påven har ju ruttnat färdigt. Det är något som för mig är obegripligt att man i vår tid kan hysa och ge en massa religiös makt till en gammal hudrostig gubbe. Som sedan när han åldras ännu mer knappt kan röra sig och prata. Men ja man gillar väll att se upp till gamla gubbar. Mitt förslag är att den nya som kommer efter den som nu avgick blir en kommunist eftersom den förra var gammal nazist.
  Ganska skumt land egentligen? Det där Italien. Ena stunden vill man förnya som tusan vad gäller politiken men när det gäller religion då är det gammalt som gatan. Ganska tvetydigt vad de vill. Kan ju hoppas att förnyandet smittar av sig till religionen så småningom. Vem vet hela nytänkandet om en ny Utopi skapas där. Sowing the seeds of Utopia som är en Bad Religion låt. Ja det blev två låtar denna gång.
 
Jag vill göra som de gör i Italien!!

Kommentarer
Postat av: sandra - blivande 3 barns mamma <3

Ja du Italien är ju Italien och de vägrar ju att vara som alla andra. Vilket är bra, men de vägrar ju att erkänna sina brister så de kommer alltid att vara klassade som "Italien". Vad gäller deras val så är det i en överdriven klas enligt mig. Vet inte riktigt vad de är de väljer emellan. De utlovar mycket fint allihoppa men i slut ändan så kan ingen utav dem göra något åt sitvationen i Italien så de kommer inte att kunna hålla det de lovar (nej men oj nu låter de som svenska politiker:P) Så ja de får ha sitt val för sig själva men jag tar gärna en veckas semester där ;)

Ha det super!!!
Kram!!!

Svar: Ja det är ett underligt land eller ett land som visar vägen? Det får framtiden utvisa...alla länder borde dock ha ett parti som Grillos som håller sig utanför och typ bara vill ha bort alla gamla partier. Ska lägga upp en länk till hans egna blogg som finns på engelska. Den är faktiskt mycket vettig :)
Festen var super By the way och det var synd ni inte kunde komma :/

Kram
Rille

2013-03-06 @ 15:25:14
URL: http://www.mammansandra.blogg.se
Postat av: sandra - blivande 3 barns mamma <3

Har han en blogg?? DEt viste jag inte. Att du måste lägga upp en länk dit. Men varför skriver han på engelska??

Kramar!!!

Svar: troligtvis för att fler än bara dem i Italien ska kunna läsa den. Kram!!
Rille

2013-03-21 @ 07:27:33
URL: http://www.mammansandra.blogg.se
Postat av: sandra - blivande 3 barns mamma <3

Aaahhh!!! Det förstås ja. Ibland räker inte IQ´n till här:P Ja vill man bli omtyckt så måste man nog tänka på alla ja:)

Kramar!!!

Svar: he he ja det är inte lätt ibland ;) Klart man ska :) Kram
Rille

2013-04-01 @ 08:30:16
URL: http://www.mammansandra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0