Nu är det din tur att bli en seriefigur (Pang Pang) - Jag vill stagediva del. 20


Kan inte sluta gripas av de senaste dagarna eller de senaste veckorna eller bara den senaste dagen. Känns som man är inne i ett stim där det både händer hur mycket som helst samt att man känner hur mycket som helst och får hur mycket intryck som helst. Mycket att bolla med på en och samma gång. Jag väljer ändå bara de senaste dagarna och det är små saker som gäller nu. Inga stora perspektiv eller ja stort får ju var och en för sig välja hur den ska tolka det hela. Nå väl.


Börjar med tisdagen då jag lyssnade på en intervju i Värvet med Jonas Inde. För dem som inte vet är Värvet en podcast av och med Kristoffer Triumf där han intervjuar olika personer och i den senaste så intervjuade han Jonas Inde som var en del av humorgruppen Killing-gänget. Det var bra för att jag har undrat ett tag vad exakt han gör nu förtiden. Vet att han slutade i Killing-gänget på trista grunder och att han mått dåligt. Visste dock inte att han hade mått så dåligt att han hade försökt ta sitt liv och sedan också blivit alkoholist. Det var riktiga nyheter för mig. Sedan hörde man på honom hur sargad han verkligen var som person och all skit han varit med om så blev man bara ledsen. Detta är ju en person man verkligen saknat i killing-gänget och ja saknat i allmänhet också. Kul att han börjat resa sig men att han fortfarande verkar bräcklig och skör märkte man tydligt men dock inte hämmad vilket var tur. Han våga säga vad han tycker osv. och det är ju bra. Han hade till och med en replik grej på Robert Gustafssons trams med Rolandz som heter Pang Pang. I den hör man också hans lidande

.
Det var också en tant i tisdags som blev helt paralyserad av att 50-öringarna inte användes längre. För mig blev det lite som att åka med tidsmaskin. Undrade lätt vad tanten pysslade med? Hon lyckades stoppa kassan ett tag. Förstörde också växlingsmaskinen då hon stoppat i en 50-öring på direkten. Det var som om hon skulle ha legat och sovit i några år och helt plötsligt vaknat upp till en annan värld. Men det verkliga skälet var att hon inte varit i Sverige på några år. Hur många undrar jag verkligen? Sedan lyckas ha med sig 50-öringar att betala med. Den är intressantare den kalkylen. För hur händer det egentligen? Troligast är att hon hittat några som hon hade någonstans och då fått för sig att de fungerar. Men någonstans tycker jag ändå att hon borde fått reda på det. Nå väl.

 

I onsdags snackades det om att frisörsalonger håller sig till ordvitsar när de ska välja namn så som "klippt & skuret" o Heddwigg men jag höll inte riktigt med snarare vill dem låta flashiga med namn som Cloud Style eller Lyx Ida osv. Men mina förslag för att bidraga till galenskapen är Director's Cut eller "Bort klippt" personligen gillade jag "Extra material" bäst för då skulle de bli lite nervösa över vad det handlade om. I övrigt har det snackats om att Sthlm-are tycker det är för fint att rensa fisk så att de biter bara huvudet rakt av dem. Allt i teorin efter ramsan. I övrigt borde fiken i Göteborg heta Fiskrens och "Det heter sill inte strömming" kom in och ta en sillsmörgås vet jag. För att inte glömma frisör Gubbnamnen "Karlssons klipperi" eller "Agaton Sax". Sälja fiskrens till telefonförsäljare är också ett ämne vi varit inne på. Ja och vi är insnöade på Göteborg 

 

I torsdags testade jag att baka ett nytt bakverk inför sista spelningen med två kompisar. Nästa gång så ersätts hon av en annan. Denna häng och spela sektion har varit fantastisk tid med mycket kul snack som skulle passa i en väldigt rolig och trevlig podcast (internet radio). På tal om podcast så är jag med i en med två fantastiska vänner vid namn Dick Lundberg och Andres Larsson och den har jag länkat till här på sidan. Vi finns på I-Tunes, Facebook och twitter. Men för att få återkomma tillbaka till bakverket så blev den inte helt perfekt utan skulle varit i ugnen en liten stund till men gott var det ändå. Så går det när man tror man är en seriefigur och tidsoptimist.
I går var det Typ en festival och det är det idag med. Gå dit vet jag. Det är nyktert och gratis så passa på. Idag spelar Asta Kask. Bara en sådan grej.

Besök podcasten “Som vi säger det”, Beppe Grillos blogg och Mamman Sandras blogg (min super-hjältinna i vardagen varje dag).

Glöm heller inte att vi lever för att svära och att dricka tjära!


Kommentarer
Postat av: sandra - 3 barns mamma <3

Den intrevjuven har jag missat dock. Hinner knappt med podcastsen i mellan åt :( Ge mig mer tid!!! Ska spanna in den i kväll för hoppningsvis.

Nej men gulle dig ;) Är jag en super hjältina i vardagen? Hihihi!!!! Känner mig mer som Mr Bean på lugnande ;)

Kramar!!!

Svar: Klart du är ;)Kram
Rille

2013-09-19 @ 12:17:28
URL: http://www.mammansandra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0