The New Daughter (2009)




När John James (Kevin Costner) skilt sig från sin fru flyttar han med deras två barn Louisa (Ivana Baquero) och Sam (Gattlin Griffith) till ett isolerat hus på landsbygden i South Carolina. Huset ligger vid en gammal indiansk gravmark. Efter bara en natt börjar mystiska skrik höras och Louisa som inte gillar det nya stället alls börjar allt mer fascineras av vad som kan finnas där ute då hon har oerhörda problem med den nya skolan. John märker att Louisa börjar förändras till sättet men han tror att det bara har att göra med puberteten. Men gör det verkligen det? Vart har dem egentligen kommit?
Först när jag läste om den här filmen så trodde jag att den skulle vara bra. Sen när jag började fundera mer på vad det stod att den handlade om så trodde jag att den skulle suga pung och vara som Hide and Seek fast ännu sämre. Döm av min glädje då den inte alls var som den filmen. Denna var mycket bättre. Den bygger upp en härligare och bättre psykisk stämning plus att den stiger hela tiden. Man undrar hela tiden vad det är som ska hända egentligen och vad är det som finns där ute? Mycket bra musik och bra upplagd handling. Kevin Costner sköter sig också förvånansvärt bra. Lyckas leverera en trovärdig och orolig familjefar som verkligen bryr sig om sina barn även fast situationen är svår. Det är så man förstår att han fick vårdnaden över barnen. Ivana Baquero samt Gattlin Griffith gör också sitt och deras insatser känns äkta och trovärdiga. Imponerad av Gattlin må jag säga som lyckas spela rädd och verkligen se livrädd ut. Det är överlag bra filmat i bra miljöer men när de åker genom skogen i mörkret ser det lite väl halvdant ut. Men överlag har Luis Berdejo lyckats regissera en mycket bra skräck/thriller. Den får betyget: 4/5.

Kommentarer
Postat av: sandra

Grattis Grattis på födelsedagen!!! Hur känns det att fyla år? Vet dryg fråga man får varje år:P Hoppas att ni får en kalas rolig kväll i kväll, så får vi ta en lite längre fram:)



Känner igen storyn i den här filmen men tro att jag tänker på en äldr film. Är det en copy film med storyn moone?



Kram!!!

2011-01-28 @ 10:48:30
URL: http://mammansandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0