Vistelsen i Norrland so far


En vistelse som många andra? Nja egentligen inte fast ändå. Det är härligt att vistas ute i dem Norrländska skogarna med härliga vänner och njuta av skogar, sjöar och all annan tänkbar natur. En får lära sig att njuta av lugnet på ett sätt som man annars är alldeles för dålig på att ta till vara utav i annat fall. Den där känslan av total tystnad är inte alls fel att få uppleva. Det ända som låter är djuren och och bäckens rinnande vatten som letar sig fram i draget den ligger vid. En kan dock snabbt byta det mot en tripp till närmsta stad eller ort men vistelsen på ett litet ställe som bara just är ett litet ställe mitt ute i glesbygden i skogen. Det är något speciellt det. Ändå har jag upplevt kontrasterna här uppe i Norrland. Jag har hunnit med att testa surströmming, besöka Glada Hudik, havet, ett suspekt kors på en kulle samt The Kristet Utseendes hemort Gnarp och fikat på ett härligt småbygdscafé. Dessutom har jag lyckats med bedriften att ro. Det ni! Men av någon anledning gick det bättre när jag skulle ro ut mot mitten av sjön istället för längs med sjön. Teknik övning krävs. Jag kan säga att Norrland levererar och ger många härliga skratt. Dessutom har jag även hunnit med att bada samt kopplat av och läst och på det vill jag tillägga att jag huggit ved. Det är något jag romantiserar för att det dels är rogivande och lite småfilosofiskt stimulerande dessutom gör en samtidigt något vettigt. En förstör och skapar något samtidigt. Något som är till för överlevnad. Idag bär det av mot Urkult i Näsåker. En festival med världsmusik vilket ska bli spännande. Jag vet inget om dem som spelar där men känner att det kommer bjuda på intressanta intryck. Måtte man nu inte bli påsprungen av en björn också eftersom dem finns här i trakterna. Simma lugnt i sjumilaskogen.

Kommentarer
Postat av: sandra - 3 barns mamma <3

Nej men jösses va du har hunnit med mycket. Håller me3d dig om att det är allt bra skön tystnad som gömmer sig i skogarna där uppe. Man tror det inte men den är väl behövlig.
Hoppas att Urkult va bra. Lätt riktigt intressant. Ibland är det skönt att få inspireras utav ny musik eller andra sorters musik än vad man själv setter på utav bara farten.

Ha det super!!!
Kramar!!!

Svar: Ja det hinns med en del här ska du veta. Mitt i det finns tystnaden att dra sig tillbaka till. På något sätt är den behövligare än vad jag tror. Tror också att fler människor skulle behöva den mer än vad dem tror. Leva närmare naturen är skönt på många sätt och vis.Urkult var en upplevelse må jag säga. Både intressant, spännande och skoj samtidigt. Fick dessutom uppleva att Campa i en campingstuga för första gången sen 2000 vilket kan ha varit något jag behövde! Har du funderat något på om vi kan ses i veckan? Vore skoj :) åker hem i morgon så den dagen faller ju bort men annars kan det gå bra :)

Ha det superduper!
Kramar!!
Rille

2015-07-30 @ 20:54:45
URL: http://www.mammansandra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0