Västerås vistelsen


De senaste dagarna har man spenderat hos en polare i Västerås. En stad som för mig, som annars har lätt att lista ut hur en stad är uppbyggd för att hitta i, har haft väldigt svårt att begripa dess uppbyggnad. Det är dem senaste åren jag verkligen har börjat begripa hur det ligger till. Min vistelse börjar med en sväng till systemet då man ska kolla in utbudet på nya ölsorter samt att min polare ska hämta ut en del öl som han beställt. När vi sedan ska ta oss till bilen får vi vänta lite på det oerhörda ösregnet som tillslut hann i kapp mig på resan. Nu ska vi bara iväg för att lämna ölen för att sedan bege oss in till stan igen, fast denna gång med buss, för ölprovning på Bishop Arms. Det testades en riktigt god dubbel-IPA vars namn jag inte kommer ihåg. Testades också en IPA med Grapefrukt i och en vanlig Ale och en mörkare Stout variant av en Ale. Kommer dock inte ihåg vilket bryggeri det rörde sig om. Det var dock en väldigt trevlig stund och vi han filosofera om mycket innan det var dags att åka med bussen tillbaka. Det blev inte allt för sent så vi började titta på en av MacGyver-filmerna. Handlingen var någon Indiana Jones-variant och han skulle hjälpa en vän att leta efter Atlantis skatt. Kändes som ett dåligt MacGyver-tema.
Nästa dag började vi med att jag tittade igenom en massa filmer som Danne ville göra sig av med. Detta resulterade i en hel kartong DVD-filmer som bl.a. kom att innehålla alla Dödligt Vapen-filmerna samt Mad Max 1 o 2. Det blev över 50 filmer. Bild kommer senare (funktionen vill inte riktigt funka via mobilen) 

Efter det tittade vi på nästa MacGyver-film som var betydligt bättre. Han skulle hjälpa till ned att lösa mordet på en gammal vän som han var och besökte under tiden denne blev mördad. Hela filmen hade ett klart bättre tema samt bättre skådisar över lag. Efter detta tog vi och åkte och hämtade min polares nya tjej och tog vägen till Anundshög för att kolla på gravhögar etc. Det var mycket kul att se och kändes mycket intressant. Vi fick till och med handla kaffe från det stängda Cafét om vi kunde betala med kontanter. Tänka sig vilken tur man hade. 

Väl hemma smakade man några öl innan det var dag att se den 5:e Terminator-filmen. Det var klart den bästa sen 2:an. Bra med action utan att bli allt för överdrivet och sedan driver man med oneliners på ett väldigt avslaget sätt. Mycket underhållande måste jag säga. Priset för filmen var så att man fick ett par 3D-glasögon vilket gör att jag nu äger ett par. Tur det annars skulle ju allt vara i 2D. Väl hemma började vi titta på en svensk film baserad på Klas Östergrens roman Gentlemen som heter kort och gott samma sak. Åkte hem igår och nu sitter jag kort och gott här och skriver detta på mobilen eftersom jag håller på att utforska dessa möjligheter som jag tror jag kommer ha stor nytta av för att hålla bloggen bra uppdaterad framöver. Hoppas ni njuter av den regniga sommaren! Snart stundar ideellt arbete och kurs i värdskap. Ha det nice där ute!!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0