Fredagen den 13:de är som vilken dag som helst!


Varför denna oturs hysteri kring Fredagen den 13:de? Det är ju inget märkvärdigt kring den. Den är som vilken dag som helst. Oron kring denna dag ligger långt tillbaka då man övertolkat bibeln t.ex.. Det ansågs då att eftersom Jesus korsfästes på en fredag och att lärjungarna var 13 till antalet med den förrädiske Judas så vart det då att man kunde drabbas av otur på fredagen den 13:de om man inte gjorde vissa saker för att avvärja detta. Att oron ligger kvar för denna dag är att media håller den vid liv plus att vi har filmer som handlar om just denna dag och som inte har för allt bra utgångar. Dessutom är min iakttagelse att det är dem människor som verkligen oroar sig som verkligen får otur denna dag. Men enligt mig är den som vilken dag som helst så nästa gång den kommer uppmanar jag alla att bara slappna av. För otur kan du ha vilken dag som helst.



Jesus och Judas

Kommentarer
Postat av: sandra - mamma till niklas & nora

jag tror som så att tror man att 13 ger otur, så letar man ovetande efter "olycka" kring det tallet eller som i det här fallet dagen. man gör det tiöll det de är :)



har sett sweat nu och den va lite som no country for old men. så jag gilladen, men vet inte riktigt varför:P

2011-05-15 @ 13:18:40
URL: http://mammansandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0