Företagaren




Denna gång har turen kommit till denna “Företagstidning“? Hehe. Jodå det är en företags tidning och ja den heter nått så fantasifullt som Företagaren. Denna ska du läsa om du vill ha koll på vad som gäller i företagsbranschen då den tar upp nya tillkomna regler och annat dylikt som gäller. Den ger också tips och reportage om hur det är att vara egen företagare samt hur det kan vara att satsa på att bilda företag i andra länder. Kan ibland tycka med min insyn att vissa reportage och artiklar blir i det kortaste laget och inte går in så djupt på vad som gäller som man kanske skulle kunna önska. Tidningen har också i varje nummer en kort intervju med en kändis som har eget företag vid sidan av det den sysslar med även fast det kanske inte är en stor del i deras liv ibland. Antar att de ska agera som några slags förebilder och visa att det går om man bara vill. De två tidningar jag har läst har haft Peter Jihde och Leif GW Persson som kändisar och jag vill nog påstå att ingen av deras intervjuer gav något speciellt så jag finner denna del ganska onödig och efterbliven. Ren utfyllnad helt enkelt. Tråkigt är också att över halva tidningen är fylld med listor på olika seriösa firmor man kan skaffa sig som sammanbets partner. Denna del heter då marknaden. Dock kanske den är den viktigast delen i hela tidningen. Jag tycker dock man kunde samlat dem uppgifterna på mindre utrymme istället för att tjäna lite extra slantar på tidningen med mer papper. Men tidningen heter ju inte för intet Företagaren.
Vad kan man då säga? Test läs gärna tidningen och se vad du tycker. Det finns alltid nått som kan vara intressant och värt att veta även om det känns som det inte är mycket. Klart värt en glimt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0