Reklamera reklam!


Reklam gör väl ingen människa glad? Bara lurar i oss en massa onödigt vi tror att vi måste köpa. Därför hatar jag reklam. Tänk själv för fan! Det sägs att oavsett om man tror att man inte påverkas av reklam så blir man det ändå. Men ja det kanske är så att jag t.ex. påverkas mindre än dem som gillar reklam (vilka nu som gör det?). Känns troligt att det kanske är så för jag bryr mig verkligen inte om reklam. Stänger av och ignorerar när det är på tv osv.. Tycker det är illa nog med den reklam jag måste ha på den här sidan. Skulle gärna slippa den. Så köp inget är ni snälla. Det finns dessutom för mycket reklam i samhället så jag undrar vad nästa steg är. Mitt är att jag allvarligt funderar på att lägga in reklam i vardagliga konversationer med folk. Så helt plötsligt när man står och pratar om något trevligt så säger jag t.ex. :”Visste du att idag kan du tanka för 12,35l och dessutom få en bulle och en kaffe gratis på bla bla ble”.
Det skulle vara i sin ordning om man kunde reklamera reklam hos reklamationsnämnden. Säga att jag vill inte ha reklam för den tillför mig ett trasigt liv där jag hindras från att tänka själv. Kan ni ta bort den? Fixa så att den försvinner. Annars ska jag nog satsa på att köpa det som är sämst hela tiden bara för att därför att (världens bästa argument).

Köp något att snaska på för det kan ni behöva efter detta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0