Malm- och glass skeppet!


Jag säger då det ibland är det bara för nice för att vara sant. Har åter igen haft en mycket härlig helg. Det börjar redan på fredagen med att jag börjar ragga folk för att hänga med till Skeppsbron senare på kvällen för att dra och se The Kristet Utseende. Men det går lite illa men jag ska ändå dra hem till syrran och hennes kille för han och ja ska gå hem till Peter för att få lite försmak på låtar osv. som han håller på att spela in. Det är alltid lika kul att träffa denne mycket specielle 52-åring. Även fast att han sysslar med musik som jag inte är så förtjust i (dansband) så kan han mer än väl sjunga i alla fall. Det snackas friskt och beröm utdelas. Efter detta är det dags att bege sig till David i förhoppningar att han ska med till Skeppsbron men så blev det inte. Robban (syrrans kille) följer med i alla fall för att ta en öl sedan är han tvungen att dra hem. Väl efter det börjar jag känna mig rätt dragen. Sitter och håller på att somna.. Vad nu? Ska jag behöva gå hem? Nu när man lyckats komma in gratis. Kommer på min ända räddning vilken blir att hålla sig på dansgolvet tills det blir dags för TKU. Smart drag för jag vart piggare. Väl 0.30 ungefär är det då dags för Kristet att spela och jag befinnandes längst fram och rätt packad vilket blev en bra combo. Fick Elvis bredvid mig som frontpolare. Man fick höra klassiker som Moffe-greven, Kairos fjollor, Transylvanska transar, Excalibur och Quinna. Spelningen var överlag bättre än för två år sedan då jag blev besviken på det mesta så vart mer än nöjd nu när det vart så lyckat. Det lektes friskt med toaborstar, dricka ur öl från Pastor Fahlberg och tog i hand med samtliga medlemmar i bandet efter konserten. Satte ner ett tappat toaborste handtag i ölflaskan och stod och viftade lite med. Det var ganska kul att en person trodde det var något specialdricka som han försökte dricka ur några gånger haha.


Peter har dukat


Pastor Fahlberg

Lördagen bjöd på roadtrip med delar av familjen Rundström. Först landade vi i Malmköping för att gå runt och kolla på Malma-marknan. Alltid kul att se en massa folk gå runt och se förvirrade ut. Inköp av munkar, pannbiffsmörgås och kaffe samt filmen Super Sheriffen slår till med Bud Spencer och Berzerk mangan vol.5. Jag skulle seriöst kunna tänka mig att bli kriminalare p.g.a. munkarna. Tror deras mordfallslösarintelligens sitter i dem. Efter Malman blev det att åka till smultronstället i Söderköping för att testa någon special glass. Köpte en som innehöll  en munk så klart plus en del chokladglass eller Lionglass som det hette och grädde och lite annat. Det var för mycket men ändå intressant att testa. Det var kul att se lite av Söderköping också för en gångs skull. Väl tillbaka i Nyköping vid 19.00 tiden görs en halvtimmes paus och vi beger oss för att käka filébuffé men det var absolut inget märkvärdigt tycker jag. Då var det som ingick i salladen betydligt bättre. Kvällen avslutas med mycket trevligt sällskap på Rockbaren. Det hela var en helt förträfflig helg. Fick dessutom in min gamla Mountainbike idag och det är inte fy skam att ha en cykel igen.


Glassarna. Min Rock´n´Roll med munken

Jag kom, jag såg, jag segrade!

Kommentarer
Postat av: sandra - mamma till niklas och nora

Hakko!!!



Då var jag hem kommen från en vecka i Sälen. Låter som en riktigt bra heg i mina öron. Aldrig fel med musik, vänner och fika. Glassen såg otroligt god ut trots munkarna:P



Precis, ett giftemål ska va för en själv och den man gifter sig med. Vad andra tycker och tänker har ju inget med själva relationen mellan man och hustru att göra. Så varför göra allt ståhej för dem? Jaja ett ämne man kan prata hur mycke om igentligen.



Ha det super!!!



Kramar!!!

2011-08-01 @ 14:09:40
URL: http://mammansandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0