Kvalitéts helger!


Ja ha ja! Tiden går och det är något som pågår. Fy fan vad vitsig jag är ibland. Man blir ju mörkrädd. Men det är väll bra för vad gjorde man om tiden stod stilla. Ja just det då stod man också stilla. Lite uppdateringar då.
Man har bara haft saker att göra varje helg sedan semestern började och när den slutade fortsatte det bara. Kanske finns någon då jag inte gjorde något särskilt på men det minns jag inte. Känns som jag bara gjort saker på helgerna och det är ju inget fel med det för det är ju betydligt roligare än att inte göra något alls. Eller rättare sagt:"än att vara hemma". Även fast jag inte har problem med att roa mig hemma för jag har ju så många hobbies man kan syssla med hemma. Men det är ju betydligt roligare att umgås och träffa folk samtidigt som man hittar på nått. De senaste helgerna inget undantag även fast jag lyckades vila lite igår på lördagen. Då jag inte gjorde något särskilt iallafall inte på kvällen. För då kollade jag bara på speedway på tv och sen en massa videoblogg med Cinema Snob. Vill fan se alla filmer han har sätt bara för att. Lördagskvällen avslutades med en av världens bästa komediserier vid namn Red Dwarf. Tidigare på dagen hade jag kollat på fotboll men det gick piss för RIK. 1-5 förlust. Otur att man lyckas få med sig min bror på den semsta matchen för säsongen.

Fredagen förgyldes av partandes med kolleger. Det var trevligt men jag måste fan börja lära mig att behärska drickandet ibland när man festar med jobbet. Drack nio öl och det innan det var dags för folket att röra sig mot krogen. det var då jag rörda mig hemåt. Men jag hade redan bestämt innan att jag inte skulle på krogen men ändå. Vaknade vid 06.16 på morgonen med kläderna på mig ovanför sängen. Bad bad bad. Tror jag får dricka fin öl på de festerna istället. Då tar man det nog något lugnare skulle jag tro.

Förra helgen spänderades uppe i Rättvik hos syster och hennes kille som har hus där fast dem bor här i Nypan än så länge. Det var asnice och dem har fantastisk utsikt där dem bor vilket inte alls är särskilt långt ifrån Vidablick. Det grillades på fredagen när man kommit upp. På lördagen soldes en minihusbuss till ett lustigt White-thrash par. Det var en syn att skåda. Sedan röjdes trän och sly i 4 timmar. Man fick testa motorsåg för första gången! Tjoho! Det var coolt.  På kvällen vart det ett litet grillparty med en del folk som syrranskille kände. Bobo och Fabio var två brassar som var med varav den ena aldrig hade smakat sprit så han blev ju lite skogtokig och sprang runt och hoppade i poolen. På söndagen hade jag med mig syrranskilles två döttrar med mih hem eftersom de längtade hem till Nypan.

Nu är vi här och idag har jag städat, sprungit, ätit tacos och kollat på fotboll så man har ju hunnit med en hel del.

Någon sa att hur bra bloggare man är räknas på hur många blogginlägg man har på en dag. Jag undrar hur det blir med kvalitén då?


Sly och träröjarna


Mycket blev det.

Kommentarer
Postat av: sandra - mamma till niklas och nora

Oj här hinner du med en massa innan jag hinner blinka äns:P Åter som du haft det kalas med både besök och lite utgång. Så syrran din ska flytta till Rättvik? Låter spännande. Är fint där vad jag vill minnas, då jag var där sist som 10 åring:P Men nej mormor har vart där en hel del och har tonvis med kort och det är riktigt fint.



sv: Du kanske har en maga utav stål då:P Nej det är ju mest för de små man kokar vattnet. En vuxen ska ju klara en och en annan bakterie.



Jupps deras glassar är grymt sjyssta. Men är man där ofta så tappar det nog charmen.



Nja inte direkt. Jag som ska börja på sjukgymnastik för smätan i kroppen (fibron). Annars är det inte mycke bestämt inför hösten. Själv då? Några planner?



Ha det fint!

Kram!!!



2011-08-24 @ 16:04:23
URL: http://mammansandra.blogg.se/
Postat av: joanna- att leva med Aspergers syndrom!

Hej jag heter Joanna är är 23 år.

När jag var 14 år fick jag diagnosen Aspergers syndrom och nu bloggar jag öppet hjärtat om mitt liv med diagnosen och allt vad det innebär för att folk ska få mer förståelse och insikt för hur det är att leva med ett dolt funktionshinder.

Så besök gärna min blogg:)

kram

2011-08-24 @ 23:03:58
URL: http://domkallarmighannes.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0