NÄÄÄ NÄ NÄ NÄÄÄ NÄÄÄ-dag (bara skit)


Det är inte ofta jag har hel kassa dagar men denna kan nog klassas som en. Här kommer dessa saker indelade i nummer som ja förkastade det mesta idag!

1. Det börjar redan på morgonen då jag vaknar. Vill påstå att jag hade en dröm jag verkligen ville veta fortsättningen på då det hela började bli mycket intressant. Drömde nämligeb om att jag var på mitt livskonsert med Slipknot och fick sedan tillfälle att parta samt snacka med samtliga i bandet. De skulle så när till att börja avslöja kommande planer och andra hemligheter då jag vaknar med ett ryck. "Vad fan är nu detta? Ska jag inte få veta fortsättningen? Förbannade skit att man måste upp nu. Trötthet från helgen samt det abrupta slutet på min dröm triggade dagen.

2. På jobbet har vi ett alkotest för att få ut nycklar. Men det har "tydligen" börjat bli lite si och så med att alla blåser i det för att en del hämtar nycklar när någon annan står där och öppnar. Idag när jag blåst och öppnat för mig kommer en person som gjorde likadant förra veckan när jag öppnade sa: "Nej" när jag skulle stänga och tog sedan sin nyckel han skulle ha. Denna gång lyckades jag trycka igen skåpet med en smäll när han drog i det. Det mest sjuka är att det är just denna personen som tummar i en så viktig fråga då han oftast är väldigt petig och strikt och etisk i en rad mindre fråga och det nästan till den löjliga gränsen. Fan så irriterad jag blir! Inte för att jag tror att han är onykter. Det är bara det att just han gör så som stör mig.

3. Glömde andra saker när jag skulle ut och köra på jobbet men det fixade sig dock snabbt.

4. Fick köpa nytt hänglås till gymmet. För mitt som jag hade hade nog ramlat ut ur väskan. Såg det nog i tisdags förra veckan men då visste jag inte att det var mitt lås.

5. Mitt gym har börjat med autogirobetalning per månad och eftersom jag inte kan mina kontonr i huvudet exakt så fick jag ju pallra mig hem för att återkomma imorgon så jag har uppgifterna. Men alltså ska det verkligen gå att ha autogiro överallt? Tänk om man hade det på precis allt. Ja då skulle man ha dålig koll på vad som dras från ens konton. Mnja en inte allt för bra modernisering av samhället alla gånger.

6. Vart jag skulle sätta cykellåset någonstans när jag skulle handla var inte heller så självklart så man fick håll på med det ett tag.

Men matlagningen gick bra. Njöt av att det gick bra att spela tv-spel. Spelar Ultimate Alliance och där finns superhjälten baserad på åskguden Tor och när man är i Asgard och ställer frågor om sig själv till andra gudar i Asgard när man spelar som honom så blir det väldigt kul när dem snackar om honom för honom. Min humor på hörnivå (fast jag har väldigt bred humor och oftast störd men  det vet ju alla).

Andra saker som roat mig idag är att Tempel Riddar Orden här i Nypan var tvungen att uttala sig om att det dem sysslar med inte är av ondskantingest och långt ifrån terrormassmördaren från Norge eftersom han tillhörde något högerextremt kristetsällskap. Men ja jag har mina misstankar mot ordnar ändå. Tycker det är skumt med saker där man sitter och berömmer varandra och får konstiga medljer och man inte riktigt vet vad dem pysslar med.
Roades också åt att NTF tror att det är brist i kunskap om vad som händer i olyckor som gör att folk kör för fort. Att utbildningen dessutom är bristfällig på den punkten. Men ja Var enda jävel vet väll vad som kan hända i olyckor. För att folk ska köra mindre fort bör man försöka få bort viljan att köra för for. Men det är för svårt hos dem som vill.

Men nu hoppas jag att jag verkligen har haft min superkassa dag för ett tag. En riktig: NÄÄÄ NÄ NÄ NÄÄÄ NÄÄÄ-dag

Efter regn kommer solsken!

Kommentarer
Postat av: sandra - mamma till niklas och nora

Oj vilken dag. Lätt dryg men jag håller med om att slutet på Slipknot drömmen hade vart skoj att höra :)



Han tackar så mycket :) Man kan inte komma ihåg allt inte :P



Kramen!!!

2011-08-04 @ 09:01:10
URL: http://mammansandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0