Hällefornäs där tristessen och depressionen bor!


Man tar sig en sväng med bilen på lördagen och Lager 157 i Hälleforsnäs ska undersökas lite närmare. Man var ju depserat i behov av jeans så det hela var väl halvt förstårligt. Tur för ett sådant äventyr är att man har en ny bilstereo annars kan ju tristessen bli alldeles för stor. Menar att åka till ett ställe där jag lovar att jag skulle bli djupt deprimerad om jag bodde och inte ha musik i bilen skulle ju vara nog för att vända halvvägs. Vad fan gör man om man bor där förresten? Man dricker väl upp den HB:n man har och går till lokalpizzan, äter, går till grannen och dricker upp hans sprit och sedan repitition. Nej men allvarligt ickenärvaron till saker och ting man kunde göra skulle slå en i ansiktet gång på gång.

Sammanfattning om Hälleforsnäs. 1. Lager 157: Inget märkvärdigt och så mycket hade dem inte heller. Besvikelse. Enorm om man är pessimist men jag hade inga förväntningar. Jag kunde då inte begripa att dem hade slagit upp ett sådant ställe där. Eller slagit upp? Det ligger ju i en gammal fabrik. De hade dock böcker på rea och det blev det 4 st.  1. Politiska mord - det yttersta argumentet av Göran Rystad. 2. Hannibal - Karthagos stålthet av David Anthony Durham. 3. Tankens Pilgrimmer - Europeisk Idéhistoria (Medeltiden) av Ronny Ambjörnsson. 4. Mörkret i Människan - Europeisk idéhistoria (1492-1918) av Sverker Sörlin. Mumma säger jag bara.
2. En liknande livsmedelsbutik, ett café, en pizzeria och lager 157 med restaurang plus ett glasbruk och trollstigen på villovägar. Allt detta mitt i ingenstans är som bäddat för ångest och missär!

Eftersom syftet med resan var att få tag på jeans så kändes ju detta pyrt så resan fortsatte mot Vingåker med resa via Bie på en alldeles för guppig väg fast med fina landskap runt omkring. Vid Bie försökte jag leta efter en direkt väg till Vingåker men fick åka till Katrineholm istället. Väl där höll jag på att ångra mig och åka hem men bestämde mig att forsätta för annars skulle ju allt vara förkastat. Vart imponerad av utkanten av Katrineholm för jag konstaterade att dem slagit upp lite större affärer i utkanten av denna tråkighetensstad. Dock med mångfald. Såg på mina två genomåkningar minst 7 med asiatiskt påbrå.

Vingåkers Factory Outlet bjöd på två par jeans som jag vart nöjd med. Dock inga jag allra helst ville ha men för att få dem så tycks jag få vänta i all evighet. Men skam den som ger sig.

Vädret för denna utflykt kunde ju dock vart bättre. Grått och trist och småregn lurandes i luften är inte alls min melodi. Bra då att det finns musik som är bra att ha under sådana här färder.

Musik som avverkades var: 1. Mörk Gryning: Maelstorm Chaos 2. Order of Ennead: An Examination of Being 3. Origin: Echoes of Decimation 4. Stick to your guns: For what it´s worth och 5. Coca Carola: Läckert

se upp där ute!

Vi lever för att svära och drika tjära! (det var felstavat förra gången jag vet)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0