Papper; Ordo ad Chao, Chao ad ordo


Ibland är det bara så att man måste ta tag i den där högen papper man lyckas samla på sig för att man inte är smart nog att sätta in dem eller slänga dem direkt när man kollat på dem. Även fast det vore den enklaste saken i världen att göra det direkt. Det hjälper inte att det ligger blandat med tidningar och lite andra viktiga papper samt gamla räkningspapper. Räkningarna har man betalat men ändå gått tillbaka och lagt i denna "Jag gör det sen"-hög. Detta innebär att man får ett arbete som kan typ vara i 2-3 timmar beroende på mängden. Ett härligt jobb. Sedan finns det en del papper som man inte vet vad man ska göra med. Ska det sitta här i pärmen? Ska jag slänga det? Det slutar med att det bara sätts in på någon plats i pärmen för att man inte tycker att det hör till nån plats över huvud taget. I och med detta skapar man ändå nån sorts kaos i den ordning man försöker ha i och med att man ändå är rätt ordentlig tillslut och sätter in skiten i pärmar. Det blir alltså en Ordo ad chao, chao ad ordo. I det här laget kan du lista ut vad det betyder. Lustigt att man inte blir bättre på det här för att man tänker att man ska bli det.

I övrigt skapa en ordning i kaoset och rösta blankt imorgon! Stoppa hyckleriet!

Kommentarer
Postat av: sandra

I know that feeling when it´s time for the paper job!!! Är lika dan själv och jag förstår aldrig varför jag aldrig lär mig att ta hand om pappershögarna på en gång. Jag lägger dem alltid i räkningshögen, post hög och papper som ska in i någon pärm eller platsfika. Sen går det bra lång tid innan det äns händer:/ Måste vara en mänsklig faktor att låta bli pappren och tänka "sen".



Du har så rätt!!! Det är värkligen kontakterna och att man själv lägger manke till som gäller om man ska få ett jobb. Så det kommer att bli mitt sett att hitta jobb när mamma ledigheten börjar gå mot sitt slut. (ska vara duktig och börja leta redan månader innan ledigheten är över)



Hahaha!!! Där sa du något. Det måste ha vart Gismokvack han trot att det var:P



Kram!!!

2010-09-19 @ 13:41:47
URL: http://mammansandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0