Hycklerietsdag men ändå en fortsatt tro på demokratin!


Så då är den här och har varit igång ett tag. Hycklerietsdag! Dagen då folk går till valurnorna och röstar till kommun, landsting och riksdag. Då de flesta röstar på ett parti för att dem alltid röstar på det partiet eller för att partiet står för något i en viss fråga för dem men att dem suger i övrigt. Säkerhets röstning. Eller för att dem mest stämmer överens med vad den tycker men det finns vissa frågor som de inte gillar. Baaah! Nog nu! Vad är inte detta då om inte ett ända stort hyckleri. Man röstar på något man inte helt och hållet står för. Där utöver så hycklar man både sig själv och partierna men mest sig själv. Alla dessa människor som går runt och säger att allt är dåligt men ändå röstar på ett parti som inte exakt tycker som de. Det är hyckleri. Man står inte för nått man tycker. Jag t.ex. jag röstar blankt för att jag tycker att alla partier suger. Det finns inga brinnande idealister längre. Politiker vill bara gå till riksdagen och samla in sina pengar så de kan må flått och leva gott. Sko sig själva helt enkelt. Därför tycker jag att partierna borde ränsas så att det kommer in nytt fräscht folk på platser och har mer go. Egentligen borde alla bytas ut. Men jag undrar om det inte skulle bli samma sak iallafall..? För vi vet ju vad makt gör. Därför röstar jag blankt mot hyckleriet men för drömmen om demokrati!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0