Två dagar, två kontraster men allt går i ett.


I torsdags var jag på Pelles Lusthus (ett av de roligaste namnen i stan...är det ett horhus? eller bordell?) och kollade på Jazz med min polare Johan.  "Jazz?" tänker ni frågande. Men det kan faktiskt finnas rätt skaplig sådan. Just detta band blandade och gav en hel del. Men de hade kanske 5 rätt ok låtar. Fika fick man också så det gällde ju att plocka på sig av allt det goda som fanns framme. Man hade ju heller inte hunnit med att äta nån middag efter jobbet heller. Vi var nog de ända under 50 där. Men vad skulle man trott egentligen?
På fredagen var det bättre fart vill jag lova. Det vankades nämligen Sator på temakrogen. Mitt första besök där förövrigt men det kommer definitivt bli flera. Fick även med mig helt oväntat Chrille Grinder som var i stan och ville göra nått. En mycket glad överraskning. Det var bra med röj på Sator och publiken som båda verkade vara på humör för en suverän spelning. Mig var det också fart på uppe och sjöng i micken bl.a.. Men det var två lyckade dagar med två helt olika kontraster.


Jazz på Pelles Lusthus


Sator på temakrogen!

En sak att tänka på är: All musik går i ett det beror helt klart på hur man spelar ett riff som bestämmer vilken genre det är. Sedan passar sig olika följder en viss form av musik osv..Men det märks ofta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0