Länge leve individualism! (olikhet i pizzor)


Visst är det fascinerande det här med att allt är så olika vem man än frågar. Att en sak kan få så olika infallsvinklar och tankar vad det än kan vara och vart man har gjort det eller upplevt det osv.. Därför tänkte jag berätta hur olika det kan vara med pizzor från olika pizzerior för att ta ett exempel.
I staden där jag bor så är den bästa pizzan helt klart en Mexicana med extra allt plus vitlökssås från Opera. Denna pizza finns det ingen som slår. Däremot är kebabpizzan helt klart en av de sämsta som finns i stan.  Operas plus Orient Expressen från Bella Donna i Stenkulla är nog stans helt klart sämsta kebab pizzor. Orient Expressen torde vara en ok pizza men då jag beställde en för ungefär två år sedan och den skulle vara klar på fem minuter och den sedan smakade suspekt så har jag slutat köpa den. Vem gör en pizza på fem minuter? De måste alltså ha halvfärdiga pizzor vänta på att nån beställer så går det snabbt att få den klar. Det smakade som sagt också där efter. Take Away pizzakiosken nedanför mig där jag bor har en helt ok kebabpizza. Den är det inget fel på. Testade för någon vecka sedan en ny pizza därifrån som innehöll räkor, köttfärs och skinka och bearneissås och hette Jackpott. Den var heller inte så dum. Kebab Houses kebabpizza Batman är också oftast mycket god då med mild och vitlökssås men den kan ibland få en konstig eftersmak. Av vad? Ingen aning. De övriga pizzorna därifrån är mediokra. Kosmos då? Jo deras pizzor är helt ok men ingen sticker ut och mexicanan på samma villkor som från Opera är inte alls lika god. Vill minnas att Hemgårdspizzerian Apollo har den godaste kebabpizzan men eftersom den ligger en bit bort därifrån jag bor så är det längesedan jag smakade den. Den godaste pizza jag käkat är fortfarande i Tillberga. Den hette “Den Gode” och innehöll ananas, paprika, kyckling, curry, vitlök och kanske jalapeño minns inte helt. Tror det var taco kryddmix istället för det sista. Men när jag var där senast så hade dem tagit bort den. Bastards! Men som vanligt så är det helt olika på vem man än frågar. Det är det som är det mest fascinerade. "Så länge leve individualism!"

Kommentarer
Postat av: sandra

Va du har tänkt till här:P Men det stämmer, pizzorna är värkligen olika från pizza ställe till pizza ställe. Bella Donna är värkligen inte som de var för ca 10 år sedan, då de var goda. Jag gillar City Grillens inbakade pizzor. Men eftersom jag är torsk på falafel, så tar jag helre en falafel tallrik än pizza:P



Tack igen vännen :) Ser ett mönster i mina kommentarer. Alltid något som ska krya på sig:P Grabbarna är friska igen och nu ska jag börja kurera mig.



Kramar!!!

2010-10-25 @ 12:11:07
URL: http://mammansandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0