Stjärnorna föds och dör för att bli Holy Divers


Stjärnorna de dör just nu som bara den. Först Ronnie James Dio för någon vecka sen och sedan nu då Paul Gray från Slipknot. Att Ronnie Dio dog var nog inget konstigt han hade ju lidigt av cancer ett tag och om jag ska vara ärlig ingen jag sörjer så där oerhört mycket. Dessutom tycker jag att han förpestade Black Sabbath mer än att han tillförde något eller jo det kanske han gjorde för sjunga det kunde han. Men han hade liksom ingen karraktär i sin röst och var väl heller inge säregen frontman som Ozzy. Dessutom tycker jag inte det finns någon minnesvärd låt från hans tid med bandet. Dios egna band Dio som vars mest kände låt borde vara Holy Diver tycker jag inte heller är något märkvärdig. Snarare lite små rolig som man kan driva lite med. Men ja jag ska inte hålla på och trycka ner Dio för han har satt avtryck i hårdrocks/metal världen och med det all respekt så VILA I FRED! Du är nu en äckta Holy Diver.
Paul Gray har under 2000-talet blivit känd som basisten i niomanna bandet Slipknot, som betytt mycket för mig men mer om det någon annan gång, med grismask. Detta band som på senare gått från klarhet till klarhet och så sent som förra året var på en stor världomfattande turné efter släppet All Hope Is Gone. Paul dog igår på nu ej klara grunder i ett Hotelrum. Kan säga att det hela känns väldigt förvånande och otippat men ja sånt som händer. Må han vila i fred. Hur nu framtiden ser ut för bandet Slipknot känns väldigt ovisst att sia om.

Ronnie James Dio

Paul Gray
R.I.P. Ni är båda Holy Divers

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0