Svampljud (trummor)


Jag gillar när trummor har svampljud och dessutom när de nästan går i 365bpm då är det magnefikt. Då låter det nästan som en maskin som är inne på sina sista år men ändå går för fullt. Den kämpar för att gå de sista åren i helt fullt dugligt i bruk. Svampljud tänker jag förklara så här om ni inte redan fattar vad jag menar. Svampljud är när trummorna låter i håliga men samtidigt mättade eller dämpade. Det är ett mycket skönt och läckert ljud. För er som vill kolla upp vad jag menar bör omgående införskaffa eller lyssna på någotvis på dessa skivor:
Ortargos: Fuck God Disease Process
Keep of Kalessin: Reptilian
För här finns det goda exempel på vad jag menar.


Hoppas vi möts vidare i musikens värld.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0