Sex laxar i en laxask (Hjärtliga Laxens dag)


Tog mig en sväng på stan där det tydligen firas Laxens dag. Förrutom att de släpper ut laxar från stadsbron torde detta jippo vara ett halvskämt och enbart en grej för att samla folk på stan. Vilket i sig egentligen inte är en dålig grej. Alltid kul att se människor. Men ja det hela borde spela på detta laxtema mer än vad det gör tycker jag. Eller iallafall fisk i det stora hela. Tycker t.ex. att torget enbart skulle vara täckt med torghandlare som säljer fisk i olika bemärkelser. Det skulle göras att det hela kändes lite mer ekta och att det är laxen vi firar och bara inte något dumt påhittat namn att få ett själ att samlas på stan för. Dessutom skulle jag vilja se lite mer utklädda människor till laxar eller ja gå runt i fiskar kläder. Det skulle piffa upp det hela haha. Överlag kan  människor inte heller gå på storgatan i den här stan då alla alltid går i banan avsädd för cyklar. Men i dag styrdes alla ut mot mitten vid ett ställe bara för att någon hade plaserat en stor uppumpad hoppborgsaktig grej. Den hade nån form av surfplatta på sig så att man fick testa hur det kändes att surfa. Kanske kul men den var iallafall idiotiskt plaserad. Tydligen skulle nån hemlig artist lira på torge. Hmm undrar vem...? Personligen skulle det vara roligast om det var Skuggan. Helt rätt dessutom han förtjänar uppmärksamhet. På denna dag har de även ett rollatormarathon med tipspromenad för pensionärer. Efter en timme på stan gick det som jag föranade. En ambulansbil kom åkande genom stan. Man ska inte pressa pensionärer för mycket för då går det som det går. Det slutar illa helt enkelt. Nu har jag ätit upp munkarna jag köpte. Jag=kriminalare näta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0