78 mil illegal punk! Sommaren är räddad! (Munkedal 2010)




Denna bild är från förra året men den får symbolisera all galenskap och övriga saker en festival kan bjuda på. Men detta handlar om Punk Illegal som var från den 11:e juni till den 12:e med avslut mitt i natten. Först lite om denna bild. Det roliga med den är att jag dels hjälpte upp han från golvet framme nere vid scen efter att han ramlat och sedan fick han trumpinnen av mig som slängdes ut i publiken. Kommer dock inte ihåg vilket band som spelade....? Sedan går man helt fredligt bort mot bilen för att hämta kröka dagen efter och vem stöter jag på då....? Jo denna lirare och ja han proppsar på kort och ja det blir ett härligt kul kort. Lagom små galet.
Årets festival då. Proppat med suveräna band och större styrka i vårt gäng är vi väl förberedda på plats. Vad som helst kunde hända och ja det gjorde ju nästan det också. Allt från att vädret var som rinnande piss (men vad passar punkare bättre?), partytält flyger iväg, folk sover ute runtomkring än, vi träffar Onkel (bajsmannen orginalet-"så sargad människa"), mycket trevliga band upplevelser. Tack för ny bekantskap E.A.T.E.R., Baboon Show, Doom, Sonic Ritual, Contorture och Kansalaistottelemattomuus. Utöver detta bör sägas att man var chaufför för vårt lilla sällskap och körde 78 mil på tredagar. Det gör bara en sann arbetare för att man ska få skoj!

Övrigt: Chrille hur mycket drack han egentligen?

Kom ihåg acceptera inte allt i din tillvaro!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0