Vem älskar inte musik?


Jag älskar musik och kan inte få nog av att leta ny musik hela tiden. Särskilt inom de genrer jag gillar bäst (hårdrock o metal( framför allt döds) samt punk och viss mån rock). Det är helt enkelt svårt att få nog. Det är därför jag nu sitter och har abstinens och det kliar i fingrarna eller ja hela kroppen. För jag vill beställa nya skivor och har svårt att välja vilka. Det är ju skivorna jag vill ha. Det fysiska formatet med texthäfte, omslag och allt. Hela den grejen. För det är ju en helhet. Inte bara några filer på en dator. Vad är det att visa upp egentligen? Det är väl ingen som blir imponerad eller tycker det är något speciellt. Dessutom kan filerna lättare försvinna och då får du ha en massa back-uper på externa hårddiskar etc.. För att skydda dem mot virus och datorproblem gör att dem försvinner. Helt enkelt ett mycket jobbigare system. Vet att en hel del som tycker att musiken ska tala för sig själv. Det är helt sant men glöm heller inte att musik är en konstform och uttryckssätt och därför är hela skivan omslag och grejer också viktigt och bidrar till uttrycket.
Men vad ska jag beställa för skivor? Är inne på att det ska bli en del punk denna gång. Så får se. Det är full abstinens i hela kroppen. Men jag bestämmer det ikväll.
Ta nu och lyssna på en av dina favorit skivor! För vem älskar inte musik?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0