Tacos


Åt tacos igår. Det är faktiskt bland det vanligaste vi svenskar äter på fredagar. Ganska intressant egentligen. Dock äter inte jag det så ofta på fredagar eller alls för den delen. Händer bara lite då och då. Även fast det är super gott och att man aldrig tröttnar på det. Det kanske har att göra med att man kan variera det så mycket. Endock fast jag inte gör det heller. Har oftast lök, ost, tomat och gurka till. Plus den den där starka chuncky salsa hot sauce till. Oftast köper jag tacotubs för att dem är lättast att äta med. Smidiga och allt ligger kvar. Synd är dock att man inte har guacamole till mer än vad man har. För det är ju annars också mycket gott att ha i. I går åt jag 7 stycken väl fyllda tubs. Finns ibland inget stop i mig.
En kul grej när vi säger salsasås är att vi då egentligen säger såssås. För salsa betyder just det sås. Tänk dig att göra en sås på salsasås. Då blir det såssåssås. Annars vill jag bara säga att det är bra att tacos finns! För det är ju så gott!

Tänk om det fanns el taco istället för el maco på McDonals. "El Taco vad tänker du på?" "På skal med köttfärsfyllning, grönsaker och super stark salsasås som sätter fart på magen och det finaste"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0