Har du fallskärm? I sådant fall är det bara att hoppa!


Min syrra var och hoppade fallskärm idag. Häftigt! Det var en present från hennes kille bara för att muntra upp henne. Hur snällt är inte det. Coolt att hon tordes. Kanske är hon Wonder Woman? Men tror jag skulle våga också. Skulle gissa att det känns som nån form av karusell fast det nara finns två lägen. Snabbt neråt och glida neråt. Är nog en grym upplevelse. Var med och titta iallafall.
Men jag kan inte höra ordet fallskärm utan att tänka på dessa överbetalda chefer som när de sedan slutar på företagen får fallskärmar värda flera miljoner. För dem har de ju redan så dåligt ställt med flera miljoner i fickan och undanstoppade. Så de kan ju verkligen behöva allt ekonomiskt stöd dem kan få. Som plåster på såren liksom. Det kan ju vara svårt att klara sig utan ett chefjobb ett tag så de får nått för att överleva. Ja juste kom ju på att de brukar ju endå få ett nytt chefsjobb ganska snart efter det. Det är ju mer regel än undantag att flyttas runt och nästan byta jobb med varandra när man kommit upp till den positionen. Ja skydda varandras ryggar helt enkelt. Det är en så vidrig äckligt egoistisk hierarki att jag skulle vilja säga så här. Är man på ett flygplan och det sker en olycka och planet går mot störtning så är det ju bara för dessa att hoppa. Dem har ju fallskärm! Sparkar dem neråt får man sparka uppåt helt enkelt!

Om inte annat ser jag fram emot när jag blir pensionär och får min pensionen eller ja...den har dem säkert kommit på ska användas til något annat. You bastards!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0