Det går om du vill! Det sitter i ditt huvud!


Det är ganska intressant det här med dem som tror att dem måste göra saker och ting. Menar att egentligen blir inget bättre av att du tror att du måste vara på krogen. Men jag vet hur det är. Det fyller ett socialt begär och är man en socialperson så vill man ju inget hellre än att träffa folk. (är själv en sån och blir bara socialare med åren). Då drar man säg oftast ut på krogen för där är en massa folk. Syns man inte så finns man inte eller hur är det? Konversationerna på krogen går ju allt som oftast av för hackor då man oftast får halvskrika för att höras men på någotvis tycker man att det är värt det. För att fylla det sociala begäret.
Däremot förstår jag mig inte på dessa begär man skapar sig själv. Om man t.ex. är rökare så tror man att man måste röka en cigarett. Eller är man pundare så jag då är det kört då tror man att man måste använda drogen för att må bra. I båda fallen fördärvar man sig själv. Jag har feströkt en hel del i tidigare år. (slutat med det sen snart 4 år) Men har aldrig kännt att jag måste röka till vardags. För jag ville inte. Inget för mig liksom. Droger har jag aldrig tagit för jag ville helt enkelt inte. "Vem behöver droger? när det är knark att leva." Med rökning är jag övertygad att du kan sluta när du vill! Det gäller bara att veta att du inte måste. Droger tror jag att det är samma sak med iallafall till en början innan du är helt fast. Bit ihop liksom. Kanske lättare sagt än gjort men mycket ligger i dit psyke. Om du nu känner att du inte har ett psyke nog att sluta så kan du ju nu åka till Ryssland under dessa tider med oerhör värma och bränder där. Kanske blir billigare i längden i och med att det just nu är som att röka 2-3 paket cigaretter per timme när du vistas ute där. (Iallafall enligt rappot 6.30 5/8-10).

Lycka till för en god hälsa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0