Charmen med slutspelshockey (Stanley Cup)


Kan inte låta bli att snacka lite om NHL-slutspelet. Det är ju charmigare än någonsin nästan. Tänk dig att bl.a. Montreal slog ut överlägsna (i serien) Washington Capitals med Ovetchkin, Bäckström, Knuble och Semin i laget bl.a.. Men Halat i Montreal kassen visste hur man stoppade dem. Men det är inte hela charmen. Detroit visade sin styrka och när det behövdes i en 7:e avgörande match ja då klev kapten Lida Lidström fram och visade framfötterna med två mål. Samuelsson öser in mål för Canucks med hjälp av Sedinarna. Mitt favorit lag Pittsburgh slog ut Ottawa. Faktum är att lag 8,7,6 är vidare från östra konferensen. Montreal, Philadelphia och Boston. Plus Pittsburgh som fjärde och nu högst rankade i den konferensen. Med Crosby, Malkin och grabbarna hoppas jag de kan gå hela vägen nu i år igen. I västra konferensen är det lag 1,2,3 och 5 vidare till kvart. San Jose, Vancouver, Chicago och Detroit. Detta innebär att vi har alltså lag representerade från varje slutspelsplats till kvartsfinal. Den charmen är enorm. Nu ser jag helt klart Vancouver och Chicago som favoriter och Detroit, Pittsburgh eller Montreal som klara outsiders. Beror helt klart på vilka som vinner mellan Montreal och Pittsburgh. Självklart hoppas jag på Pittsburgh men ja Montreal tycks ju kunna göra vad som helst. Men om ett tag får vi se hur det går. Men spänningen är på topp.

Kolla in http://www.nhl.com  för mer hockey glädje

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0