Att starta något eller få en bra start!


Vad gör något värt något? Att man får en bra start på något eller att man tycker det är värt att syssla med oavsätt hur det går. Ibland brinner man för något och ibland inte. Men bra starter vill dem flesta ha och det är förstårligt. Allt kan gå så mycket lättare om man får en bra start i 10-kampen eller fotbollmatchen (för att ge ett koppel och exempel till idrotten) vilket gör att allt bara flyter. Man är som i en eufori full med energi. Men allt behöver inte vara bra med en bra start. Tänk dig att du föds in i en familj där du får allt precis hela tiden. Föräldrarna ger dig precis allt du vill ha. Du kan plugga där du vill för att föräldrarna pröjsar allt åt dig. Man får allt serverad på ett fat. Vad blir man för människa då om man bara får och får och får. Ja det beror ju helt på hur mycket du tänkt själv under den här tiden och ja vad du fått för lärdom under din uppväxt, plus hur du har fått lära och se. Men att bara få, få och få kan inte vara ett dugg bra i längden. Så rent åt helvete så lär det nog inte gå så bra med den här starten. Så kan man egentligen kalla det en bra start.

Men vi vet ju alla att vi gillar bra starter. Ett första mål för ditt favorit lag känns ju ofta skönt. En serie som i första avsnittet börjar magnefikt och får dig att bara vilja se mer och mer. Fester dig helt och hållet. Ibland kan ju bara intromelodin till nån serie göra att du är fast. Fast den behöver ju inte göra att serien är bra. Men finns ju tre tecknade serier där bara intromelodin fick mig att bli helt såld. Dessutom så var ju dessa tre serier bra överlag så. De tre serierna var:

Starzinger

Thunder Cats

Defenders of the Earth

Jag skulle kunna skriva mer om dessa men väljer då ett annat tillfälle. Vi kan då konstatera att vi nog alla definitivt gillar en bra start men det behöver definivt inte betyda att det blir bra. Tror det är den som kämpar på bra och tar en bra lärdom av det den gör och handlar med sunt förnuft som vinner i slut änden. Om nu detta var en bra star för mig det återstår att se men ja det kan ju gå hur som helst. För jag:

KOMMER ATT SKRIVA OM VAD FASIKEN JAG FÅR LUST

Tjola hopp på er!

Kommentarer
Postat av: Emelie

En bra start anser jag men som sagt, återstår att se. Jag anser även att en "dålig start" kan vara en bra start, något att ta lärdom av som gör att allt restkommande blir bättre, eller kanske rentutav opitmalt? tjipp!

2010-04-15 @ 20:22:39
URL: http://emelieksson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0