Var nöjd med allt som livet ger - Jag vill stagediva! del. 36


  Oj oj oj! Vilken helg och vilket bröllop en har fått vara med och arrangerat och dessutom har jag lyckats med bedriften att vara toastmaster i delad roll med en god vän. Det känns inte dåligt. Många nöjda gäster och god mat med bl.a. så att alla kunde äta. Fanns så väl för LCHF:are som veganer etc. Spelade musik gjorde en också i ett specialkomponerat band som enbart repade två gånger innan. Tal höll jag också eftersom det var två väldigt nära vänner som gifte sig. Eller tal? Stoff av ett tal kan man säga att det var. Det stoffet kommer jag att posta här i två omgångar. Talet blev något mindre än vad huvudtexten jag skrev är. Den texten finns i en av presenterna jag gav brudparet som var två specialskivor med låtar och massor av text om kärlek i häftet. Visste inte att jag kunde skriva så mycket om kärlek men det bara flöt på när jag var igång. Bröllopet ägde rum på landet med tre stora tält på en åker och i tälten hade vi byggt en mini scen, lagt ut filtar och kuddar för en myshörna åt alla samt att det fanns bord för sittplatser att käka vid. Lekar fanns det givetvis också. Tror att den helt avslappnade attityden i inbjudan och myshörnan plus det väldigt udda upplägget bidrog till en oerhört avslappnad stämning och alla var glada. Alla var lika välkomna som dem är. Det är kärlek det till alla som kom som till själva brudparet. Enda sedan i våras har en varit med och planerat detta och sedan blev det så lyckat vilket gör att ens självförtroende har ökat ännu mer. Det är ju något speciellt med lycka och kärlek också som gör en tårögd och rörd. Lycka är ett annat ord. Vi började på torsdagskvällen med att sätta upp det jätte stora militärtältet som vi lånade. Det gick mycket smidigare än vad vi trodde på förhand och det var klart på en timme och en kvart. På fredagen åkte jag och en av dem som skulle gifta sig bror ut och bosatte oss på landet vid torpet som bröllopet skulle hålla till vid. Satte upp resten av tälten och förberedde allt annat. Snacka om att det var spännande innan kl. 15:00 då allt skulle börja. När det sedan var igång flöt allt på utav bara farten och vips var det söndag för nedplockning och undanröjning. Väl klart med det åkte en till mina föräldrar för familjemiddag. Även det oerhört trevlig. Detta följdes av en mycket förvirrad och halvpanikartad söndagskväll samt måndagsmorgon med allt vad det innebar. Trodde mig ha registrerat mig på filosofi-kursen men det visade det sig att det jag inte hade gjort. Kunde heller inte logga in på mitt konto för studierna men trodde att jag kanske glömt lösenordet. Kontaktade supporten via ett felmeddelande och fick så jag kunde fixa nytt lösen dagen efter. Fortfarande inte registrerad. Då kontaktade jag ”Studietjänsten” och lyckades registrera mig men när jag loggade in senare stod det att jag inte var det. Fattade fortfarande ingenting. Men efter en stund loggade jag in på plattformen vi har för studierna och då visade det sig att jag var det. Jag kunde tillslut andas ut. Det blev ju extra jobbigt på söndagen då jag fick för mig att det var sista dag för registrering. Det är inte så kul när en tror att en har gjort saker som det visar sig att en inte har gjort. Men nu är en på banan och kan andas ut ordentligt. Trött på många vis efter en oerhört intressant och häftig helg med många element och känslor. Det får nog bli att lägga sig snart och vila ut och drömma och tänka på den evinnerliga kärleken till allt.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh kul att filosofin börjat, och fantastiskt att bröllopet blev så bra som det blev:) skolan har kickat igång här med med buller och bong, skönt att vara igång igen!

2015-09-02 @ 06:44:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0