Tryggare kan ingen vara - Fatal Farts - Jag vill stagediva del. 35


Det är rätt intressant att jag väldigt sällan blir sjuk. Men ingen är fel fri och jag lovar att det händer. Det är dock inte ofta vill jag lova. När jag kom hem från Norrland så fick jag otroligt magknip på tisdagen. Den blev större på onsdagen och var ännu värre. Med det följde att man blev lös i magen. På torsdagen började det bli bättre och på fredagen var den helt borta. Min direkta tanke är att jag måste ha ätit något olämpligt någon av dem sista dagarna i Norrland. Mycket möjligt att det kan ha funnits något lömskt i maten på Urkult men jag vet inte riktigt vad? Det kan mycket väl också varit hamburgaren på Tönnebro. Detta får mig att tänka på mitt sätt att handskas med magknip och dålig mage. Jag tror inte riktigt på att vara snäll mot magen när man är magsjuk. Jag tänker att problemet finns i magen och därför ska det ut. Därför ska man antingen köra på som vanligt eller vara riktigt taskig mot magen. Äta oerhört stark mat kan vara ett sätt för att då sätta hela magen på spel och rensa igenom systemet. Det får kosta att det blir en massa springande på toaletten. Är en istället snäll mot magen tar det längre tid att bli av med magproblemet och rensningen av systemet tar längre tid. För mig brukar det dessutom fungera. Jag är dock övertygad om att det säkert inte fungerar på alla men nog på fler än mig. Det som talar emot det är ju som vanligt att vi alla människor är unika med en viss DNA som är likadan men också en viss mängd som ger våra specifika egenskaper som individer. Den här förklaringen har jag också till att alla mediciner inte fungerar på alla människor. Det tycker jag säger sig självt. Samhället vill trots det styra alla och skriver hellre ut mediciner till många med diagnoser istället för att lära och hjälpa dem att hitta sina sätt att leva med sina diagnoser. Dessutom har nog vi alla människor en hel del små diagnoser och när vi skaffar barn får vi en viss kombination då får vissa mer än andra av några diagnoser eller bara en. Nog om detta. Det får bli ett längre inlägg om det någon gång. Tror att jag skrivit om det förut. Anledningen till att jag kom att tänka på mitt magknip idag är att jag i dagarna ska åka en liten Tallinn-Kryssning. Fast jag tror att det inte är någon fara för min mage. Det mesta går nog att äta som vanligt ändå. Magknipsfaran är nog betydligt större på båten än i själva Tallinn. Vem vet? Det kanske finns några med magsjuka på båten? Nej då, det är nog en väldigt liten risk. Definitivt inget att oroa sig utöver.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0