Nyårshambo - Jag vill stagediva del. 25


Ja ha det nya året har startat och jag är optimistisk och tänker mig att det kan bli ett mycket bra år. Det har till och med stor potential att bli mycket bättre än 2013 vilket för egen del var ett mycket bra år. Jorden gick heller inte under denna gång. Är egentligen rätt trött på skämt baserade på att mayafolket räknade på ett helt annat sätt vilket gjorde att det fanns människor som började tro att det hade med Jordens undergång att göra. Det mest bisarra skulle vara om några tog livet av sig p.g.a. att allt inte tog slut 2012. Någon sekt kan säkert ha tagit kollektivt självmord p.g.a. det. Eller ännu mera bissart att dem skulle tagit kollektivt självmord precis innan och då missade att jorden inte gick under. Siffran 13 är annars belagd med otur. Men det är ju som sagt baserat på att man började tro på det en gång i tiden och man då upplever att man har mer otur då bara för att det ska vara så. Man lurar sig själv psykologiskt helt enkelt. Vad är det då som gjort 2013 till ett så bra år då?


Jo i grund och botten handlar det om att man spenderat en hel del av året med en massa härliga vänner och de utflykter och äventyr man haft med dem har kantat allt. Sedan att man fått igång några projekt och andra saker har också gjort sitt. Vi kan ju börja med att man var på , åter igen, en fantastiskt kul skidresa till Sälen och till inget mindre än Lindvallen som destination. Där blev det en hel del utförsåkning, bad, pub, sällskapsspel och skratt. 2014 ska också börja med en sådan resa men vi hoppas på mer snö eftersom i denna stund håller på att regna bort där uppe. Det bästa minnet från den resan var att de båda bröderna som var med blev prejade av barn varsin dag. Året fortsatte med min 30-års fest som det kom en hel del folk på. Det var mycket kul och härligt och den bjöd på en hel del spontana upptåg. Två minnen är när David sjunger kuk-låten samt när Mattias höll sitt tal. Sommaren innehöll jobb på Festival Decimal samt att man fick träffa Mr KSMB nämligen Johan Johansson vilket var oerhört kul. Det var även skoj att få testa att jobba på en festival överlag vilket man aldrig gjort tidigare. Rättviksresan var också oerhört trevlig då vi åkte upp ett gäng och hälsade på hos min syster och hennes familj på deras sommarställe där och som de nu i dagarna flyttat upp till permanent. Bjöd bland annat på rodel, tripp till Mora, Styggforsen och Rättvikstuppen. Har också hunnit med att vara i Malmö och Helsingborg vilket var två mycket mysiga städer. Framför allt Helsingborg var oerhört mysigt med sina gamla tegelbyggnader. Utöver dessa utflykter så har man bl.a. varit på Takshow två gånger med Anton. Takshow var en sorts talkshow på kulturhusets tak med Kristoffer Triumf som har intervju podcasten Värvet som jag kan rekommendera väldigt starkt. Har där bl.a. fått träffa Kristoffer själv samt Edward Blom vilket var mycket kul. Jag har också varit på Galenskaparnas 30-årsfesten som var en 30 års present från min syster och hennes kille. Det var en hel dag i STHLM då vi var vid Nackaforum som är ett stort köpcentrum i Nacka och sedan åt vi på en indisk restaurant i Gamla Stan. Man har också varit på punkfestival utanför Värnamo vid namn Hygget med Chrille och lite skönt folk. Ett besök på Bråvalla har man också mäktat med. Man har återfått kontakten med en gammal klasskamrat från mellanstadiet. Av alla klasskamrater som jag inte har sätt på jätte länge är det rätt konstigt att jag har saknat henne mest. Men det är kul att hon är tillbaka i vänskapen. Jag har varit med och startat en podcast med Dick Lundberg och Andreas Larsson som heter Som vi säger det och vi har hunnit med att spela in 18 avsnitt vilket jag tycker är oerhört flitigt på ett halvår. Har också börjat spela i band tillsammans med Mattias, Linda, Sebbe och Love och om jag får säga det så börjar en del av låtarna bli oerhört tighta. Upptäckten av att jobba ideellt har annars varit en av årets skönaste upplevelser. Man har hjälpt bröderna Blomster att dela ut programblad till Fåfängan samt hjälpt till att jobba på Fåfängan vilket har varit betydligt mycket mer stimulerande än att jobba för det jobb man har i vanliga fall. Det tycker jag att många människor ska pröva på.


Nu blickar vi in i 2014 som har ännu mer att erbjuda och du, du har väll inte avlagt ett fjantigt nyårslöfte som du ska bryta imorgon? Nej, tänkte väl det. Finns härliga människor att umgås med och säkert ännu fler att lära känna under 2014. Se upp nu kör vi!

 

Vi lever för att svära och att dricka tjära.


Kommentarer
Postat av: Victoria

God fortsättning! Vicky

https://www.youtube.com/watch?v=Gb2g3xp6PUA

Svar: Ja sjön suger!! Även filmen Sjön ;) Haha
Rille

2014-01-09 @ 18:46:04
Postat av: sandra - 3 barns mamma <3

Det var ett riktigt full speckat år med mycke skoj du han med. För mig var det mest trassel och strull men givetvis mycket skoj också. Va gäller maja indianerna så tror jag att bristen utav tv, nätet, skype och suger crush gjorde att de skappade egen spänning ;p

Go fortsättning på dig!!!
Kram

Svar: Ja det är inte kul kul när saker strular osv. Men då njuter man ännu mer när man har kul!
Där kan du ha en poäng. Tror de hittade på ett practicle joke ;)

Tack det samma!
Kram
Rille

2014-01-16 @ 12:50:22
URL: http://www.mammansandra.blogg.se
Postat av: sandra - 3 barns mamma <3

Eller hur ;P De tänkte nu ska vi lura hela världen i framtiden och sätta grillor om världens undergång :P Det ska nog jag också göra. Hihihi!!!

Kram!!!

2014-01-23 @ 08:29:08
URL: http://www.mammansandra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0