Tack ska ni ha - Jag vill stagediva del. 19


Kan nog vara så att vissa saker inte kommer att gå att få bort i strävan efter totalfreden. Då gäller det att komma överrens om att man accepterar varandra istället. För gör man inte det kommer man ingenstans i fredsarbetet. Tänker mest på detta i förhållandet till religionen som jag ändå tror att folk i slutänden har svårast att ge upp för det är ändå det som är störst rotat i mänskligheten på något sätt. Resten måste bort (pengar, vapen, krig och makt) är jag rädd för att totalfreden ska bli ett faktum. Fler vill nog ha den än vad jag tror men få är beredda att ge upp vad som krävs för att få den. Många hänvisar till att bara för att människan alltid gjort så så ska det vara så. Ett dumt sätt att göra en dålig sak berättigad t.ex. strävan efter makt och stå över varandra. Menar eftersom detta leder till något dåligt så borde vi kunna göra något bättre för annars ger vi ju bara upp. Om folk blev mer medvetna om vad som skulle krävas för att få totalfred så skulle säkert fler vilja uppoffra det hela. Dessvärre är det nog för många som tycker det är bra som det är bara dem själva har det bra liksom och så tror de på det system vi har. Fast då har dem egentligen ingen rätt att gnälla eftersom de accepterar ett system som inte leder till totalfred. Många tror inte byteshandel skulle fungera i ett samhälle men det hävdar jag att det skulle bara folk är överrens om att det ska fungera. Då en annan råkar få lite mindre än någon annan en gång så betyder inte det att det behöver bli så varje gång t. ex.. Men nu tror jag att jag tjatat klar om detta ett tag i alla fall på detta forum för detta är egentligen ett sätt att berättiga min egen existens om varför jag är som jag är. Jag hoppas att totalfreden går att nå. Det är det samhälle jag vill ha men det går inte att nå som det ser ut i dag och som utvecklingen går och därför tror jag inte den kommer för än om flera 100 år. Det viktigast du har är att tänka själv och gör din sak av allt. Glöm inte att om samhället jävlas med dig får du jävlas med det. Det är våran rättighet som människor i detta system för alla människor ska va och är lika värda. Vi tackar för vår existens. Tack!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0