Your Soul is mine!


Ja ha man har återfunnit tiden eller uppfunnit den på nytt. Börjar få rätsida på det mesta. Har varit en hektisk period med ultramycket att göra samt att det har bidragit till att man blivit skapligt trött och varit det emellanåt och jag är rätt dålig på att tacka nej till saker. Det är ju roligare med äventyr och så är det bara. Tänkte göra en grej som jag i princip aldrig gör köra ett gäng frågor som handlar om att man utmanar varandra fram och tillbaka. Den enda skillnaden är att jag utmanar ingen och svarar här på 21 frågor istället för 11 som utmaningen innefattar. Utmanad blev jag av Mamman Sandra som det finns länk till på min sida bland alla andra länkar. Till frågorna:
 
1. Om du vann en miljon vad är det första du skulle göra?
svar: Sätta in pengarna på ett sparkonto och fixa så att det fördes över en viss summa varje månad så att det blev som en lön.
2. Om du fick träffa precis vem du ville för två timmar vem skulle det då vara och varför?
Svar: Antingen någon med otroligt mycket makt i världen som man skulle försöka lirka in en massa vettiga tankar in. Eftersom vi bor i Sverige så skulle väll de bli Reinfeldt eller så skulle jag ta en opositionsledar och förklara för dem vad de måste göra för att ta över makten. Annars så skulle det vara kul att träffa Adolf Hitler för att se om man kunde få in honom på ett vettigt spår och sluta med all skit han gjorde så att han inte skulle hinna göra det och om det inte skulle gå så kan man döda honom för det är ju en människa som ingen skulle sörja om man tog kol på han. Sedan får du din enda chans att döda någon om du skulle vilja testa det. Fast jag skulle nog banga för efter ett samtal med någon så blir den saken betydligt svårare skulle jag tro. Hoppas ni inte tog det andra svaret för seriöst ;)
3. Vad är ditt drömjobb?
Svar: Journalist/författare. Får man vara frilans så känns det oerhört fritt att ta reda på en massa sanningar samt försöka otrota dagens oerhört soppiga journalistik som finns emellanåt.
4. Vad är ditt bästa tips på att hålla sig vaken länge, när man verkligen INTE får sova? 
Svar: Att hamna i streaming stadiet då allt bara flyter. Lyssna på musik som enbart är så bra att du kan alla texter samt kaffe såklart.
5. Vad är det pinsamaste du någonsin har gjort?
Svar: Jag tycker egentligen inte att det finns så mycket som är pinsamt. Men ja finns nog några saker men pinsamheter är något som ligger i din egen begränsningsbarriär. Jag har svårt att ta på ämnet iallafall. det kanske är pinsamt ;)
6. Vad var det roligaste du har gjort under året?
Svar: Det tänkte jag på härom dagen. Men av de roligaste sakerna att jag har återfått kontakten med en gammal klasskamrat sen långt tillbaka i tiden samt att ha startat en podcast som heter Som Vi Säger det
7. Vilket är ditt drömresemål?
Svar: Nya Zeeland
8. Om du fick önska dig precis vad du ville av tomten i år, alltså rimligt eller orimligt vad skulle det då vara?
Svar: Kom igen för fan! Fred på jorden så klart.
9. Hur ser den perfekta myskvällen ut enligt dig?
Svar: Med den som man vill mysa med så äter man först något riktigt gott sedan kan man bara och sitta och mysa med varan i soffan antingen så ser man film eller så läser man böcker högt för varandra och eventuellt äter något mera gott och dricker något fanstatiskt. Allt beroende på vem det är.
10. Vad är din bästa egenskap?
Svar: Att jag är oerhört bra på att försöka i så storsträckning som går att värdera människor precis lika mycket. Och är intresserad av alla sorters människor.
11. Vad är din sämsta egenskap?
Svar: Någon form av rastlöshet.
 
blir en paus
 
12. Vad är det roligaste du gjort på en nyårs fest?
Svar: Suttit och haft djupa diskussioner om ditten och datten. Det tycker jag alltid är oerhört kul.
13. Vilken var den roligaste resan du gjort och varför?
Svar: Tallin-kryssningen med familjen. Det var störtkul att släppa loss hela familjen och alla verkade ha grymt kul precis hela tiden.
14. Vad är det konstigaste du varit med om?
Svar: Ja du vad är inte konstigt ibland. Finns så mycket från små viktigpettrar som inte vet något, mutkolvar, folk som inte fattar när man förklarar enkla saker, listan kan göras lång. Men att en person som jag känner talade med mig som en försäljare då han gått med i ett pyramidspel tar nog ett av prisen.
15. Om du fick vara med i en dokusåpa, vilken skulle det bli?
Svar: Lätt gamla baren. Annars Robinson eller varför inte återuppliva gamla Camp Maloy som levde en säsong.
16. Om du fick medverka under Nobelmiddagen, vem skulle bli din gäst och varför?
Svar: Carl Bildt och Sylvia. Sylvia för att hon skulle få se hur det är när någon skiter i allt som har vett och ettiket att göra samt inte bryr sig vad jag vräker ur min käft ibland. Carl Bildt för att det vore oerhört kul att höra vad han avslöjar och inte avslöjar med en del stadiga under västen.
17. Vem skulle du helst vara om du fick byta liv med vem som helst?
Svar: Thåström eller Shawn Craham bara för att det vore oerhört intressant att se vad de har upplevt.
18. Vad hete din första riktiga kärlek?
Svar: Rikitga kan ju vara helt på olika nivåer beroende på hur man rankar. Men i barn ålder: Therese o vuxen ålder: Karoline
19. Hur ser din dröm dejt? (vad skulle ni göra på dejten alltså)
Svar: Äta gott antingen på restaurent eller hemma och diskutera allt möjligt. Där efter bara ha det mysigt. För jag undviker egentligen allt annat då jag egentligen inte har så mycket krav på vad som ska hända bara man har det trevligt. Måla upp förväntningar förstör oftast allt annat. Det viktigaste är ju att man har trevligt och trivs i sällskapet.
20. Vad är det finaste någon gjort för dig?
Svar: Att bara finnas till. Det är det många som gjort med andra ord och tack för att ni finns alla härliga människor!!
21.Om du fick beskriva dig själv med ett ord, vilket skulle det bli?
Svar: Vrickad
 
Hoppas det var till godo. Kommer lite utförligare om vad man pysslat med ett tag. Om det inte sker så kommer det ett vanligt inlägg bara. Ha det GÖTT!!
 
Vi lever för att svära och att dricka tjära.

Kommentarer
Postat av: sandra - 3 barns mamma <3

Det var mycket skoj läsning, trots att den var fram tvingad ;D Man lär sig alltid något nytt om andra när de svarar på sådana frågor ;)

God fortsättning på dig <3

Svar: Ja det är alltid intressant. Är egentligen inte emot grejen men är mer emot att det är någon sorts internet fluga som pågått sen internet var nytt eller ja iallafall sedan 2000 talet då communitys etc. blev stora att man ska hålla på att fylla i frågor osv. men det var rätt kul ändå ;)
Tack det samma! <3
Rille

2013-12-29 @ 07:31:19
URL: http://www.mammansandra.blogg.se
Postat av: Sandra -3barns mamma <3

Sant. Kan vara lite irriterande ja. Men i mellan åt kan det vara kul, om det är några vettiga frågor ;)

Kram!!!

2014-01-05 @ 17:49:23
URL: http://www.mammansandra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0