Tankar bland bär, fallskärmar och tävlingar!


Ibland är det bara så att min hjärna går på hörvarv. Den slutar helt enkelt inte tänka för fem öre. Kring allt mellan himmel och gjord. Då kan det vara bra att försöka kanalisera sig med diverse underhållning av lätt mäld nivå. Men detta brukar även det generera i fler frågor och saker att tänka kring så varför bry sig och se detta som ett problem. Det går inte att sluta så det är bara att finna sig i att jag är det UFO jag är. Ha ha. Här är lite som legat på agendan.
1. Bärhjälp har man varit i lördags och då också flytthjälp. Men bärhjälp skulle också kunnat varit vägledning för bär som är vilse i skogen särskilt om bär hade varit levande ting. Iofs är dem det på sätt och vis men inte som vi då. Med hjärnor etc.
2. Jag skulle vilja trycka en t-shirt där det står: "Jag har inte fallskärm men jag kan störta ett plan" el. ommodifierad till "Jag har inte fallskärm men jag skulle störta endå" som ett statement och attack på alla skitar som får svin stora fallskärmar på miljoner och miljarder.
3. Hörde denna fråga på radio el. på tv:n för nån vecka sen. "Vilken tävling skulle du vilja se?" Då började jag spåna fram den stördaste tävling jag tror skulle kunna finnas. Bara att få se den utanonnserad skulle vara skjukt kul. "Knarka mest i 3 månader och vin sex månaders rehab. Vi tar inte ansvar för dödsfall." Tänk de som inte knarkat ännu och ställer upp. "Jag måste vinna, Jag måste vinna" Fan vad sjukt. Särskilt med tanke på att det säkert skulle finnas de i vår värld som skulle vara med i den. Säkert också någon som aldrig knarkat tidigare.
Det var lite som snurat i huvudet ett tag.

Tänk på att I rymden kan ingen höra dig skrika.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0