Upprop! - (m)ord och inga visor


Upprop! Hörde jag uppror?
Det liknar då man släppt ut kor,
Men tillskillnad från glädje,
Är det mer förargelse.
För är vi svikna av samhället,
Så vi inte har råd med uppehället,
Går man loss och eldar upp bilar,
Helt oberoende status stilar.
Vad hände egentligen med dialogen?
Den begravde ni i den finaste logen.
För köra över utan att lyssna är taktiken,
Då förstår jag att bränder och skadegörelse ökar i statistiken.
Men våld är ju egentligen aldrig försvarbart
Bättre kommunikation på all nivå borde vara uppenbart,
Och när nästan alla partier liknar varann,
Undrar jag vart identiteten försvann?
Arbetslösheten kommer ju alltid vara stor,
För de tar bort alla jobb där du bor.
Lägg istället ner det förlegade arbetsförmedlingen,
För lotsas jobb o kurs tramset gynnar ingen.
Ut i världen och ta för dig,
För är du aktiv gynnar det också mig.
Jag höjer mitt glas och säger skål,
För nu ska vi ge dem vad dem tål


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0