Jag måste!! - Jag vill stagediva del. 4


Usch det blev kallt man frös till is och stannade upp ett tag och sedan tinade man upp. In från kylan men här inne är inte varmt heller. Tycker det är skapligt kyligt. Men ska detta verkligen handla om kyla? Man stannar upp funderar på vem som är kyligast i hela världen? Måste vara den som rånar banken helt öppet utan huva.....? Mnej troligtvis inte. Har jag berättat att jag hamnat i podcasternas förlovade länder? Nej just det det har jag inte. Men det finns en hel del bra sådanna. Några av dem är Värvet, Agendasättarna, Filip och Fredriks podcast och sist men inte minst Penn´s Sunday School som är mycket bra. The Nerdist och Kevin Smith´s (Silent Bob) olika är också värda att nämna. Men ska jag egentligen svamla på om detta.
  Sitter här över en vecka efter Sälenresan då man levt i flowet som kommit efter den ett tag. Funderar egentligen vart livet tar folk. Vilka olika öden osv. som drabbar oss människor. Vilka olika upplevelser vi har och hur olika vi upplever samma händelser osv. samt att det gör livet så fascinerande. Sälen dag två ja. Bjöd på blåst, hyrning av skidor, pjäxor samt stavar. Åka ska man ju och det är ju så oerhört kul. Man glömmer det snabbt på ett år. Nästan bara jag som åker röd och svart pist i backen dock så det blir egentligen för få åk i sådana backar. Fick genom frysta händer och ett bortdomnat öra för en stund tack vare blåsten. Men vad står man inte ut med för ett sant nöje i backen? Dagens händelser samt citat kommer här då: Polare prejad av unge i backen och ramlar var av att han först svarar i mobilen då den ringer efter det svär han över ungen. Andra händelsen är när Jocke får sig en styrkedemonstration och uppvisning och instruktioner i hur man ska spänna musklerna på rätt sätt inne på Harrys. Genererade i många skratt. Citatet stod Mange för: "Jag sitter här och tänker på att jag inte har något i huvudet" Jag säger: "Fattar du hur kul det låter?" Då säger han: "Ok, jag sitter här och känner att jag inte har något i huvudet" Det blev ju så mycket bättre. 
  Men hela detta inlägg tillägnar jag Visbys störige bråkstake till så kallad hockeyspelare i matchen då NH vann med 7-0 i söndags. Make till slut spelare får man väll leta efter? Verkar som hans ända uppgift är att åka runt och göra efter slängar, spela allmänt fult och snacka med domaren. Dessutom kastade han upp en puck på läktaren i frustration över publikens glåpord. Nästan som att han bara måste. (Jag måste).
 
Kom ihåg att vi lever för att svära och för att dricka tjära.

Kommentarer
Postat av: sandra - mamma till niklas & nora

Hehehe!!! Du kan då konsten tat vända på allt du:P Nästan förfryst och det var ändå underbart:P Du är rolig du. Men du har rätt man ska se det posetiva i det hela:) Det är underbart att få komma bort och göra något man inte gör så ofta. Då spelar inte väder och kläder någon roll bara att man får tid att göra det :)

Du jag skippar tjärat och tar en kopp varm choklad istället:P
Slår en pling om fikat i morgon i kväll eller på fm imorgon :)
Kram!!!

Svar: Jo man kan ju konsten oftast. Varför är man annars lite konstig.
Synd att du inte kunde komma och glömde ringa idag. Men stort grattis ännu en gång :)
Rille

2013-01-25 @ 14:31:03
URL: http://www.mammansandra.blogg.se
Postat av: sandra - mamma till niklas & nora

Det är sant, det är sant!!! Det är våra olikheter som gör oss till de man är:)

Ja det var synd att missa. Inte lätt att få till allt nu mera har jag märkt. Ibland blir vardagen väldigt svår tat få till med barnen och allt som hör till :/
Det är lungt!! Tack för sms grattiset!! Du är guld värld!!!
Kram!!!

2013-02-06 @ 07:55:18
URL: http://www.mammansandra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0