Ja just du ska vara gla - Jag vill stagediva del. 5


Så är man då 30 år och det gått en hel vecka sedan man fyllde. Tiden går och idag fyller bästa Sandra år. Grattis igen!! Man blir bara äldre och kan inte göra något åt det så det är bara att leva med det och vara glad. För åldrandet kan man ju inte bota och egentligen så är man ju bara så gammal som man gör sig eller känner sig. Dessutom har det med situationer att göra som bestämmer hur "vuxen" man är just då. "Vuxen" förresten...? För mig existerar inte det. Alla har sina egenheter och hobbys, "leksaker" eller vad man ska kalla det som fortfarande gör dem till barn. Vuxen har för mig att göra med vad man tar för ansvar i olika situationer. Annars existerar inte den titeln. Jag tycker att den egentligen inte finns. Tyckere mest det är larvigt att kalla sig det. Ännu mer larvigt är de som går runt och ska vara så vuxna hela tiden men så är dem inte hälften av lika ansvarstagande än vad man själv är. Men skillnaden är att jag går runt och låter mig vara exakt så barnslig som jag är. Det ser bara töntigt ut när man lägger upp en fasad och ska vara något man inte är. Bejaka ditt barnasinne för just du ska vara glad att du kan vara precis den du är. Jag kan dock inte klanka ner på dig om du är exakt så "Vuxen" du utger dig för att vara men jag betvivlar det. Lev istället mer som om varje dag vore den sista fast då i mott mätt inom de begränsningar just ditt liv ger upphov till. För det är ju ändå just du som kan styra det. Därför ska just du vara glad.
 
Vi lever för att svära och för att dricka tjära!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0