Don´t eat the yellow snow! - Jag vill stagediva del. 6


Då är en helg fylld av fördelsedagsfiranden påväg mot sitt slut men det har varit nice vill jag säga. Först firade vi en tjej kompis igår och sedan syster idag. Gårdagen bjöd på mycket skratt och intressanta diskussioner samt några öl och våfflor. Sällskapsspel blev det också och man kom hem 2.15 för att sitta och kolla lite NHL och käka jordnötsringar och tacochips. Eller ja vanliga chips med taco smak. En öl blev det också. 
  Idag blev det simning, fika på stan, rensa handfat och sedan upp och fira syster. De bjöd på taco, kaffe och 3 olika cheesecakes. Det var mumma. Kom förövrigt på att om man är många och äter tacos och man får gå och plocka på ett annat ställe än där man sitter så är tacos "Hela havet stormar"- mat. Det skulle ju vara en tävling det och efter varje omgång tas det bort en stol så en får sluta äta och de andra måste fortsätta. Tänk om man är 20 personer eller fler. Blir jobbigt. Stakaren som åker ut först råkar ut för "Du är ute och får inte äta mer". "Men jag har ju knappt börjat". 
  Ibland bjuds det också på riktigt störda händelser så som i fredags när jag jobbade. Har ställen där jag fyller på på mina runder och då det är snö ute kan man inte gå överrallt. Då när jag kom till ett sådant ställe i fredags så kom en hund och pissade jätte mycket där jag var tvungen att gå för att öppna buntlådan. Grejen är att det sker just när jag kommer dit så det ser asdemonstrativt ut. Ungefär så här: "Här ska du inte få gå din jävel" Tur att det då är snö ute så man kan täcka över pisset med massor av snö så att man sen kan gå där. Vem vet hunden kanske bara ville markera revir mot mig eller tyckte om mig. Men oerhört stört var det.
  En annan fundering är att Skansenterariets Jonas Wahlströms självbiografi borde heta "Bland pungdjur och kameleonter". Det skulle iallafall vara oerhört kul om den gjorde det.
 
Nästa gång ska jag lägga mig i kränkningsdebatten. Don´t eat the yellow snow!!
 
Tata!

Kommentarer
Postat av: sandra - mamma till niklas & nora

Fart fyld helg med mycke trevligheter :)

Den där hela havet stormar ideen lätt rätt så roande. Borde ju testas eller så. kanske vore någor för Coop, de kör ju alltid med sin grillning och har haft cocosätar tävlingar så de borde köra på det :P

Hihi, låter som en intressant debat du ;) I say dont eat yellow snow when you cane treat someonels that :P

Kramar!!!

Svar: Ja det var lätt en trevlig helg :)
Det tycker jag att dem bör göra med råge ;)

Kram!!!
Rille

2013-02-12 @ 12:22:19
URL: http://www.mammansandra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0