Man vilar inte för ens man dör!


Ja vart fan ska man börja? Det händer så mycket för tillfället att man knappt hinner andas. Eller jo det är ju det man endast gör men ändå för man träffar så mycket folk hela tiden och är oerhört aktiv och det är kul. Lite som gjorts då den senaste tiden. Onsdagen förra veckan var man på bortamatch i Åker med NH. Det blev vinst med 5-2 så det var extra kul. Dessutom var det den första bussresan man var på med laget så kul för den delen också. I torsdags blev det tacos på kvällen och efterkollande på när Newcastle slog Man Utd med 3-0 och två av målen var oerhört snygga plus att segern var rättvis. Man var supertrött men hade ju bestämt sig för att se J-VM finalen mellan Sverige och Ryssland i ishockey. Sov på sängen i en timme från 22.30 till 23.30. Eftersom matchen skulle börja 02.00 så la jag mig sedan i sängen och sov tills det gått tio minuter av första perioden. Bara att dra upp och titta. Att avgörandet skulle sitta så hårt inne till över halva första förlängningsperioden var svårt att sia om då Sverige dominerade fullständigt. Man blev mer en glad.
Fredag gick man upp vid nio och ut och springa vid tolv tiden. Gick bra trots att det var lite små isigt. Smart också att springa den dagen då det bara blev kallare under helgen. Sedan hemmamatch i hockey. NH-Falun stod på menyn och man stod i den nybildade klacken. Vinst med 8-2 var mer än okej. Efter det blev det filmkväll med David och två Adam Sandler avverkades. Efter det var det bara att ta sig hem och kolla på hockey igen. New York Rangers mot Pittsburgh vilket var en match som inte slutade i min smak. 3-1 till Rangers.
Lördagen blev också fullspäckad med saker att göra så som att t.ex. spela Risk från 13.00 till 20.00. Deltagare var jag, syrrans kille, syster och min bror var av jag kom näst sist och syrrans kille vann. Det blev en hel del öl under spelandet. 21.30 tog man sig till Anton för att hänga med han, Johannes och Sebbe ett tag var av jag och Sebbe sen drog till McEwans en stund.
På söndagen blev det fika på stan, hockey och hamburgare. Sen var den dagen också gjord. Sorry att denna plats blir en aningens lidande av att jag har så mycket att göra hela tiden men det ska bli bättringar på det snart jag lovar. För jag vill ju hålla detta vid liv så bra som det går. Man vilar inte för ens man dör!

Kommentarer
Postat av: sandra - mamma till niklas & nora

Shit vilken koll du har då :P Jag hänger inte med alls i sporten längre....



Mycke intressant svar om mitt facebook inlägg och användningen kring det. Det är sant att bloggandet är det samma. Men jag menasde mer att man inte kan unna sig någon timma utan det när man är med barnen. Vist är mitt 10 bloggande om dagen en hel del tid och jag håller med om att det är för mycke om man räknar ihop allt tid för hela veckan. Så jag kan inte säga så mycke. Men jag sitter inte och bloggar när jag leker med barnen eller när vi är iväg på något tillsammans.



Men vist utvecklas sammhället och den sociala biten blir till något i farten och då änklast via medelanden då ingen har tid att sitta ned och parat längre. Vilket jag tycker är trist.



Kram!!!

2012-01-13 @ 10:21:26
URL: http://mammansandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0