Allt och ingenting och mycket mera samt sund tillrättavisning


Ja ha då sitter man här igen. Det är fredag imorgon och veckan har snart gått. Fasiken tiden går hehe. Tänkte försöka sammanfatta lite grejer man pysslar med och andra reflektioner och iaktagelser man gjort. Är ganska fullt upp ibland.

Helgen som var var intensiv men kul som fan. Började med att jobba som publikvärld på Rosvalla under landskampen i hockey mellan Sverige-Schweiz. Sverige förlorade med 5-2 och var vrålkassa men ja desto roligare att prova på publikvärdsjobbet. Att vara publikvärd innebär att man visar publik som inte vet var dem ska sitta till rätta platser samt plocka skräp efter match och hindra folk från att gå upp då det inte är avblåst under match. Men det var en kul erfarenhet och jag testar gärna det igen. Har ju nu jobbat under en landskamp. Inte många som gjort det he he. Efter det drog man till David och kollade filmen Blue Streak med han och Jonas innan man gick hem och var helt färdig.

Lördagen började med lite soft och trögare start än vad jag ville men det fick gå. Drog sen på vernisage i Ockle och kollade på tavlor och keramik av mina vänner Irem och Annica. De är väldigt duktiga och jag kan rekommendera att kolla in den utställningen på koordinaten i biblioteket på järntorget i Oxelösund. Efter det åkte jag ut till mina föräldrars hus och kollade till det lite eftersom de har varit i USA och var det då. Brandvarnaren hade börjat pipa med jämna mellanrum då batteriet hade blivit dåligt. När det var gjort var det bara att åka in till stan fixa käk och sedan dra till Rosvalla  för att kolla på fotboll. RIK-VSK slutade 2-0 och kändes rättvist med tanke på vilka som hade de hetaste målchanserna. Innan jag drog dit träffade jag dock Sebbe som nästat sin bil på parkeringen nedanför mig hela helgen och delvis hängde med en av mina grannar den dagen. Träffade också en oerhörd mängd bekanta på fotbollen vilket var roligt. Efter fotbollen var jag hemma och softade en stund innan det blev till att dra på 8-bitarskväll hos Tess och ett antal glada och härliga filurer. Det spelades många klassiska spel. Mycket suverän dag.

Söndagens stora grejer bestod av att fika på stan med ett härligt gäng i 2 timmar och vara ute och springa.

I veckan har jag hunnit med att träna, spela badminton, se på filmen April Fools Day (recension kommer) som hade en nice twist även fast den var halvt förutsägbar, spelat gitarr med Mattias och Tess i onsdags. Idag har man tränat, tvättat och varit på möte. Det händer saker hela tiden men jag klagar inte för det är ju kul.

Dissar för övrigt LCHF och alla andra former av dieter och anledningar till varför ni kör med dem. Anser att det är underkastelse och bara blir stressigt att följa då man hela tiden måste tänka på vad man stoppar i sin käft. Nej sunt förnuft vilket innebär träning och äta vettiga mängder av allt möjligt bör vara det bästa man kan göra om man vill gå ner i vikt. Kör du med LCHF bara för du får ont i magen av vissa saker så säger jag så här: "Det kanske är bra att du får det för just den kombinationen du då just åt kanske hjälpte magen att hitta något den behövde rensa ut. Behöver ju inte vara dåligt liksom."

Nej nog om detta. Full fart mot en ny helg.

Skål och tack gutår


PS Köp inte eller lyssna på skivorna Fake Idyll: Therapist  eller Killl: Killl för de är vedervidrigt kassa. DS

Kommentarer
Postat av: sandra - mamma till niklas & nora

Oj du har vdå haft full rulle. Nej inte alla som vart värd under en stor match inte. Måste ha vart kul att få ta del utav det.



Myssigt med lite utställning och besök hos päronen också. Hade de vart länge i USA och var var det någonstanns?



Va fint du skrev om dieter :P Du har bra poäng där. Verk o besvär kommer ju utav att de inte äter tillräkligt ja.



sv: hehe någon gång måste ju jag också bjuda på mig själv:P



Du!!!! Du och jag får ta en filmkväll här fram över. Har lite mycke de 2 kommande helgerna men efter det så. Vad sägs?



Nej det är sant. Visa saker går inte att bota från en människa. Då enligt mig så kan man bara spärra in den personen för inte förtjänar den att få komma ut igen. Den ska få lida lika mycke som den utsatt andra för.



Ska göras i kväll? Blir det någon brasa? Vet inte än själv men kanbske nere på slottet.



Kram!!!

2012-04-30 @ 11:11:52
URL: http://mammansandra.blogg.se/
Postat av: Syster yster

Jag diggar dig bror. Du är sund:)

2012-05-12 @ 11:16:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0