Våga för att vinna! (Låt inte all skit bryta ner dig)


Det är rätt skapligt vad samhället och jobb etc. gör om hela tiden. Struntar liksom i vad som är bra och bara kör över för nu tycker vi (toppen) att vi ska göra så här. Mycket troligt så är det för att vi inte ska orka opponera oss utan bara glida med. Ge upp för då kan de som fixar till det med samhället få som dem vill. Är man då en sådan person som jag som ifrågasätter väldigt mycket och opponerar mig säger min åsikt och vad jag tycker om allt möjligt så får man konstiga blickar av alla. Det är nästan som om att det skulle vara förbjudet eller nått liknande. "Man får inte sticka ut det är farligt"- tycker väldigt många. Det där skiter jag fullständigt i. Visst får jag då ta mycket skit för det ("nu ska du vara så där igen") men jag kan inte leva med att jag bara stått där och tittat på och sen inte sagt någonting eller gjort någonting. Sedan kan man ju välja sina strider för det finns ju en del små saker som man inte behöver bry sig om fast egentligen det ät rätt mycket som hör ihop. Sedan om alla inte förstår hur du tänker? Ja då får man försöka lära dem att förstå hur man tänker helt enkelt. Jag vet att du tycker det är jobbigt men i slut endan blir nog allt bra ändå för man har iallafall kämpat för det rätta. Våga sticka ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0