Alla dessa dagar. (Jag får spader dagen)


Vad är egentligen vitsen med en sådan dag som Kanelbullensdag? (Det var igår jag vet). Förutom att det är små trevligt att få en bulle så kan man inte undvika att tycka att det är ett onödigt till tag i vår vardag för att t.ex. inte glömma bort kanelbullen. Vem skulle egentligen göra det? En annan sak man inte kan komma ifrån är att det är ett finansiellt jippo för bullen för att tjäna extra pengar på att sälja en oerhörd massa bullar. Betydligt mer än normalt. Egentligen skulle man kunna göra en dag för allt men här kommer en lista på dagar jag tycker borde införas. Om ni vill ta det seriösst det är helt upp till er.

Kanderadeäpple dagen
gipsdagen
korvdagen
knulldagen
tuggummidagen
förkylningsdagen
streakdagen
nakendagen
baklängesdagen
tjuvdagen
polisdagen
pyromandagen
"in i dimman"dagen
sju varv i rondellen dagen
livsmedelsdagen
elschocksdagen
byta namn dagen
upploppsdagen

det var bara lite!
Håll till godo!

Vi lever för att svära och att dricka tjära.

Kommentarer
Postat av: sandra - mamma till niklas & nora

Hahaaha!!! Jag röstar för streakdagen, sju varv i rondellen dag och byta namn dagen!!!! Klockrena allternativ du kom med:P



sv: ok då hänger jag med vart alla filmideer kommer ifrån :)



sv: Precis. Har redan fullt upp så jag vill gärna kunna ta det lungt också. men icke sa Nicke och slängde en banan i ansiktet på än:/



sv: Tackar tackar!!!



Kramar!!!

2011-10-11 @ 07:58:31
URL: http://mammansandra.blogg.se/
Postat av: Emelie

Jag vill också ha sju varv i rondellen-dagen! Leka bör man annars dör man:)

2011-10-18 @ 16:06:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0