Det mänskliga värdet?


Jag tror jag ska börsnotera mig själv som människa. Då borde värdet bli oändligt eftersom det mänskliga värdet borde vara ovärderligt. Jag blir snabbt då rikast i världen eller rättare sagt jag blir den ända med pengar och jag delar ut dem successivt till alla som behöver. Fast rent generellt får pengar sen inget värde då alla företag går i bankrutt och pengar inte blir en handelssymbol. Men då ser jag till att alla får det så rättvist fördelat som möjligt och alla naturresurser fördelas lika och mat och varor etc.. Samhället och värden blir mer jämställt. Fast risken med att börsnotera sig själv skulle väl vara att det mänskliga värdet blir som det är i dag och då skulle jag inte vara värd ett skit. Jag skulle lätt köpas upp av nån och användas som slav till diverse obskyra saker etc.. Så en allt för bra värld finns allt för långt bort utom synhåll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0