Bankomatiska regler och bestämmelser


Det är ju egentligen helt sjukt. Ja vi sitter helt i händerna på våra banker vi har och går gör ärenden hos ibland. Tar ut pengar för att ha en liten slant i plånboken för det känns ju ändå tryggt att ha det så. Rent teoretiskt skulle vad som helst kunna hända våra pengar med tanke på allt från ränta ballanser, inflationer, hackers, skimmare etc.. Som kund då borde man väll kunna få det exakt som man vill ha det kan tyckas. Kunden har ju alltid rätt eller? Mja, tycks ju inte alltid kunna vara så. För vad ger dem egentligen för rätt att göra så att du helt plötsligt bara kan ta ut 1000 spänn som max per dag ur en bankomat? Sedan också när man skriver summa att ta ut så står det: "att det inte finns någon kontakt med min bank". Vad fan? Jag står ju vid deras bankomat så då borde jag ju ha kontakt med banken. Alltså banken förvaltar mina pengar åt mig och jag litar blint på vad dem gör ändock med tanken att dem skulle kunna göra precis vad dem vill med dem känns det som. Vad exakt är det som styr räntan egentligen? Kan ju vara tagen i luften. Borde inte jag då ha rätt att få exakt som jag vill? Nej helt och hållet är jag i handen på min bank. Fan jag ska nog starta en egen bank. Stor Bankad till bankrutt ska den heta.

Ps. Förslaget som kommer upp ständigt om att en avgift skulle införas för att at ut pengar i en automat är ett förslag som Sverker skulle slänga i soptunnan utan att fundera. Ds

Kommentarer
Postat av: sandra - mamma till niklas och nora

bank frågan är alltid intressant. menar vi ska lita på banken men vi vet att systemet inte håller och att vem som helst kan rubba systemet genom att råna banken. så igentligen går vi med på att lägga våra pengar i en skål som vem som helst kan gå och plocka i. Men tills det dyker upp ett annat system så tvngar man ju sig själv att gå med på det som finns.



att det ska kosta att ta ut pengar vill jag inte va med om. för tänk om man har precis 100kr oc så ska man ta ut och så kostar det 1 kr. då kan man ju inte få ut pengarna.....då fungerar det ju inte. så nej tack till onödig konstnad.



kramar!!!

2011-06-14 @ 07:05:29
URL: http://mammansandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0